12:52 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه خارجی

انگلیس کماکان جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذارای اروپایی است
پایگاه خبری راد: وزیر تجارت بین المللی انگلیس گفت: انگلیس موقعیت برتر خود در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ کرده و نگرانی‌ها از بریگزیت اغراق آمیز است.
بررسی فرجام «رنو» در ایران پس از نقض برجام
پایگاه خبری راد: در شرایطی که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها تاکید کرده و می‌کنند تضمین‌های لازم از خودروسازان خارجی برای ماندن در ایران گرفته شده، گویا این موضوع در مورد رنو کارآیی ندارد؛ زیرا قرارداد این شرکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به مرحله اجرا در نیامده است.
میلیون‌ها دلاری که بین استان‌ها توزیع شد
پایگاه خبری راد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه می‌تواند برگ برنده‌ای برای شتاب و حرکت سریع به سوی توسعه و رفع مشکلات اقتصادی باشد؛ بدون شک با جذب این سرمایه‌ها و راه‌اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مشترک می‌توان به بهبود وضعیت معیشیت مردم و اشتغالزایی بیشتر نیز امیدوار شد.
بررسی چالش‌های شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های E&P (اکتشاف و تولید) ایرانی صنعت نفت گفت: مشکل اساسی شرکت‌هایی مانند ما و مجموعه شرکت‌های پیمانکاری نفت، نداشتن دورنمایی از آینده است.
خودروسازان فرانسوی در ایران می‌مانند؟
پایگاه خبری راد: شرکت‌های خودروساز فرانسوی حاضر در ایران در شرایطی اعلام کردند تابع مقررات اتحادیه اروپا برای تداوم همکاری با خودروسازان ایرانی هستند که پنج‌شنبه گذشته رئیس‌جمهور این کشور اظهار کرد اتحادیه اروپا فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران را با وجود بازگشت تحریم‌ها تضمین خواهد کرد.
سرنوشت اروپایی‌ها در صنعت خودروسازی ایران
پایگاه خبری راد: بیش از یک هفته از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی‌بر خروج از توافق هسته‌ای برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها می‌گذرد. در طول این مدت اظهارنظرهای ضد و نقیضی درخصوص تاثیر این تصمیم بر صنعت خودرو ایران صورت گرفته است، اما فعالان و به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی هنوز در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.
فروش نفت ایران با مشکل مواجه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی معتقد است: خروج آمریکا از برجام به احتمال زیاد مشکلی در فروش نفت ایران به وجود نخواهد آورد چون خریداران نفت ایران یعنی اروپا، چین و ... به حفظ برجام با وجود خروج آمریکا تمایل دارند.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.
دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار افزایش شکاف میان قشر مرفه و ضعیف جامعه را موجب کاهش قدرت خرید مردم و طبقات محروم دانست و گفت: به دلیل پایین بودن قدرت خرید، بیشتر افراد به خرید کالاهای بی کیفیت و ارزان روی می‌آورند.
 «شروط خودرویی» در قراردادهای پسابرجام از یاد رفت؟
پایگاه خبری راد: وزارت صنعت،معدن و تجارت در شرایطی «داخلی‌سازی اولیه ۴۰ درصدی» و «صادرات ۳۰ درصدی» را به‌عنوان دو شرط اصلی حضور در خودروسازی ایران، پیش پای سرمایه‌گذاران خارجی گذاشت که آمار و ارقام نشان می‌دهند شروط موردنظر تا به امروز محقق نشده‌اند.
فقط از مضرات باز بودن اقتصاد بهره می‌بریم
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: در ایران فقط از مضرات باز بودن اقتصاد استفاده می‌کنیم.
نوع سرمایه گذاری در صنایع پیشران؛ مهم است
پایگاه خبری راد: سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ در حالی مسائلی مانند افزایش درآمد سرانه، اشتغال، توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده را در خود جای داده که بدون شک بخش صنعت کشور نقشی بسیار مهم در دستیابی به اهداف موردنظر ایفا می‌کند.
بازار ایران بهترین برای سرمایه گذاریست، اگر ...
پایگاه خبری راد: در صنعت خودرو وضع برای رقابت بخش خصوصی آماده نیست زیرا در این صنعت دولت هم تصمیم ساز است و هم رقیب.
شرایط کاهش سود تسهیلات تولید مهیا نیست/ باید به صنایع کوچک جان داد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استفاده از ظرفیت حداکثری ۴۰ هزار واحد کوچک صنعتی را آرزوی این سازمان دانست و اعلام کرد: با شرایط فعلی امکان کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به بخش تولید وجود ندارد.
برای صنعت برق ۳۰ میلیارد دلار فاینانس ایجاد شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو از ایجاد ظرفیت استفاده از فاینانس ۳۰ میلیارد دلاری در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای صنعت برق کشور خبر داد.