23:50 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمل بار

حرکت کند شبکه ریلی کشور در حوزه جابجایی بار/سهم 36 درصدی یزد از حمل ریلی بار کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل راه‌آهن یزد با اشاره به سهم اندک شبکه ریلی از تناژ بار حمل شده در کشور، گفت: سهم راه‌آهن کشور براساس برنامه باید به 30 درصد از مجموع بار کشور برسد که فاصله زیادی تا تحقق آن داریم.
کامیون‌داران اعتراضی ندارند
پایگاه خبری راد: در شرایطی که برخی گمانه‌زنی می‌کردند که شاید از ابتدای مردادماه دور جدیدی از اعتراضات رانندگان کامیون آغاز شود، کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و هرگونه خبر اعتراض جدید را تکذیب کرد.
تا دولت تمام نشده دست بجنبانید
پایگاه خبری راد: «سه سال وقت دارید. اگر می‌خواهید خانه‌ی مستوفی‌الممالک را زنده کنید، دست‌ بجنبانید و تا دولت تمام نشده کارتان را انجام دهید. معلوم نیست وزیر بعدی ارتباطات در دولت بعدی علاقه‌ای به ادامه‌ی این کار داشته باشد.»
تکلیف روابط نفتی هند با ایران روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رابطه قوی هند با ایران در مواجه دهلی‌نو با فشارهای آمریکا برای قطع وابستگی خود به نفت ایران، به آزمون گذاشته خواهد شد.
توقف همکاری شرکت بزرگ کشتیرانی فرانسوی با ایران
پایگاه خبری راد: یک شرکت کشتیرانی فرانسوی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا اعلام کرد همکاری خود با ایران را متوقف می‌کند.
تجربه بیمه های داخلی برای بیمه واردات خودرو و قطعات
پایگاه خبری راد: برای واردات خودرو، قطعات و دستگاه های مورد نیاز صنایع، صنعت بیمه می تواند از بیمه نامه های داخلی استفاده کند و مهم است بنادری برای تخلیه و بارگیری استفاده شوند که بیمه نامه ایرانی را به رسمیت بشمارند.
ون‌های الکتریکی «مرسدس بنز» معرفی شد
پایگاه خبری راد: مرسدس بنز در راستای الکتریکی کردن محصولات خود، چند مدل ون برقی عرضه خواهد کرد که در یک مدل، از فناوری پیل سوختی هیدروژن استفاده می‌شود.
تحقق وعده رئیس‌جمهور با آغاز عملیات خط‌آهن ۱.۲ میلیارد یورویی گرمسار - اینچه‌برون
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون از حمایت‌های مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تشکر کرد و گفت: امروز شاهد تحقق وعده دیگری از رئیس جمهوری به مردم در زمینه حمل ونقل ریلی هستیم.
سرمایه‌گذاران روسی راه‌آهن برقی شمال را می‌سازند
پایگاه خبری راد: مدیرکل راه‌آهن شمال از آغاز عملیات اجرایی برقی‌ کردن راه‌اهن شمال با حضور مسئولان ارشد استان خبر داد.
مشکل رانندگان نفتکش همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار می‌گوید با وجود ابلاغ بخشنامه افزایش ۲۰ درصدی تعرفه حمل ‌و نقل در کشور، هنوز افزایش نرخ کرایه حمل بار در مورد برخی رانندگان کامیون به ویژه نفتکش‌ها به اجرا درنیامده است.
رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی و پیگیری مشکلات کامیون‌داران، گفت: رانندگان از یارانه‌ای که دولت در شرایط خاص در نظر گرفته، بهره‌مند می‌شوند.
برنامه‌ریزی برای اتصال چشمه‌های بار به خط راه‌آهن
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی معتقد است که هرچند خروج آمریکا از برجام می‌تواند شرایط را برای ادامه این قرارداد دشوار کند، اما در صورتی که سیاست‌هایی درست در ایران در دستور کار باشد امکان تداوم موفقیت این توافق وجود دارد.
اعلام تعرفه ثبت سفارش وسایل نقلیه موتوری
پایگاه خبری راد: تعرفه ثبت سفارش انواع وسایل نقلیه موتوری در سه گروه برای ثبت سفارش شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی و متقاضیان استفاده از مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور گمرگی اعلام شد.
 شورای امنیت در حال پیگیری موضوع کامیون‌داران است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتصاب کامیون‌داران، خواستار از بین بردن تبعیض‌ها برای جلب رضایت آنها شد.
جزئیات جلسه وزیر راه و شهرسازی با راننده‌های کامیون
پایگاه خبری راد: روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای با نمایندگان رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای جلسه‌ای داشت و در جریان آن اعلام شد تصمیماتی برای کمک به وضعیت آنها اتخاذ می‌شود.