12:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمهوری آذربایجان

تاکید مرکل بر حل صلح‌آمیز مناقشه قره‌باغ/ انتقاد صدراعظم آلمان از "اشغالگری" پوتین در گرجستان
پایگاه خبری راد: صدراعظم آلمان از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تا برای درگیری‌های ناگورنو- قره‌باغ یک راه‌حل صلح‌آمیز پیدا کنند.
گداها و پیله‌ورها در پوشش گردشگران خارجی
پایگاه خبری راد: یک فعال گردشگری معتقد است: محاسبات آماری گردشگری در جایی اشتباه و غیرقابل اعتماد شده که متکدیان پاکستان و پیله‌ورهای عراق و نخجوان هم خودشان را جزو گردشگران خارجی جا زده، آمد و شد زیادشان را در این چند ماه به پای رشد گردشگری گذاشته‌اند.
قیمت بلیت هواپیما کنترل می‌شود/ سفر عراقی‌ها به ایران ۹۰ درصد بیشتر شد
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری از برنامه‌ریزی با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور برای کنترل قیمت بلیت‌های سفرهای هوایی خبر داد.
«ایرلاین‌های خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی و خروج شرکت‌های هواپیمایی از شمول دریافت ارز دولتی در ایران، سیستم‌های فروش خود را بسته‌اند و امکان خرید کامل بلیت وجود ندارد؛ مگر آن‌که مستقیم به دفتر آن ایرلاین مراجعه و هزینه با کردیت کارت و ارزی پرداخت شود.»
پایگاه خبری راد: «ایرلاین‌های خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی و خروج شرکت‌های هواپیمایی از شمول دریافت ارز دولتی در ایران، سیستم‌های فروش خود را بسته‌اند و امکان خرید کامل بلیت وجود ندارد؛ مگر آن‌که مستقیم به دفتر آن ایرلاین مراجعه و هزینه با کردیت کارت و ارزی پرداخت شود.»
تامین مالی راه‌آهن آستارا را آغاز کنید
پایگاه خبری راد: با رسیدن به گام‌های پایانی کار ساخت راه‌آهن قزوین به رشت، حالا ایران آماده می‌شود تا مرحله پایانی اتصال این راه‌آهن را به مرز شمال غربی کشور نهایی کنند.
صادرات به آذربایجان ۷۰ درصد بیشتر شد؛ واردات ۵۶ درصد کمتر
پایگاه خبری راد: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان از افزایش ۷۰ درصدی صادرات به آذربایجان و افت ۵۶ درصدی واردات از این کشور خبر داد.
دستاورد یک سفر برای سینمای مستند
پایگاه خبری راد: با تفاهم‌نامه‌ی مرکز گسترش و "ایمیدرو"، امسال برای نخستین بار در جشنواره سینماحقیقت بخش ویژه‌ای با عنوان "فیلم‌های مستند حوزه معدن و صنایع معدنی" برپا می‌شود و تولید مشترک 5 تا 10 اثر مستند در حوزه معادن گام بعدی این تفاهم‌نامه است.
هم صادرات برق داریم هم واردات
پ‌ایگاه خبری راد: در حالی که مسوولان صنعت برق معتقدند که در زمان پیک هیچ گونه صادراتی از ایران به سمت کشورهای همسایه و هدف صورت نمی‌گیرد، آمار و ارقام این موضوع را نقض می کند.
استارت اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها از مهرماه
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قطع کامل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: میزان بدهی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و در حال مذاکره برای دریافت این مبلغ هستیم.
استارت اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها از مهرماه
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قطع کامل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: میزان بدهی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و در حال مذاکره برای دریافت این مبلغ هستیم.
ولایتی: خواب آشفته آمریکایی‌ها در حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به تشریح نتایج سفرش به مسکو پرداخت و اظهار کرد: خواب آشفته آمریکایی‌ها با مخالفت ایران و روسیه و سه کشور حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود.
کاهش 2 هزار مگاوات مصرف برق در کشور/ شایعات صادرات آب و برق واقعی نیست
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف برق که از 19 خردادماه در بخش دولتی آغاز شد، تاکنون 2 هزار مگاوات کاهش مصرف صورت گرفته که این مساله بسیار قابل توجه است.
ماهی‌های آذربایجان غربی خوراک نخجوانی‌ها می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود.
تنوع بخشی به اقتصاد آذربایجان
پایگاه خبری راد: صاحب محمدوف- معاون وزیر اقتصاد آذربایجان- گفت این کشور به کار بر روی متنوع سازی اقتصاد خود ادامه خواهد داد.
تولید خودروی ایرانی در جمهوری آذربایجان
پایگاه خبری راد: کارخانه خودروسازی خرز، از عرضه ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری در کارخانه مشترک خودروسازی آذربایجان - ایران در این کشور خبر داد.