08:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

حمایت از ایده‌های توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ
نماد برتر- با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ، فراخوانی برای جذب ایده‌های نو توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) اعلام شد.
معاملات مشکوک سه زیرمجموعه هلدینگ شیر، دو سرمایه گذاری + ۱۰ نماد
نماد برتر- در روز رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص ، سه زیرمجموعه هلدینگ شیر، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
ایجاد تراکنش‌های ایمن و مطمئن با سرویس‌های دانش‌بنیان داخلی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه راهکارهای ایمن، جامع و کارآمد موجب شده که تراکنش‌های بانکی ایمن و مطمئن در کشور ایجاد شود.
سود ۱۱۲ریالی «بالبر» برای هرسهم
نماد برتر- شرکت کابل البرز در صورت های مالی ۱۲ماهه خود از تحقق سود ۱۱۲ریالی به ازای هرسهم خبر داد.
شرط ارزان شدن موبایل چیست؟
نماد برتر- به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، شرط اینکه در آینده موبایل ارزان شود این است که هم‌زمان با روند کاهش قیمت دلار، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی افزایش یابد، فرآیند ثبت سفارش هم تسریع و محدودیت سقف و سابقه شرکت‌های واردکننده هم برداشته شود.
در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
کتاب الکترونیکی چه مزایایی دارد؟
نماد برتر- در انتهای هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم. این هفته خیلی‌ها با استفاده از تخفیف‌هایی که در طرح‌های مختلف لحاظ شده بود، کتاب‌های موردعلاقه‌شان را خریدند. اما در این میان طبق اعلام منابع رسمی، امسال به ‌علت شیوع ویروس کرونا، فروش اینترنتی نسبت به کتابفروشی‌ها از رونق بیشتری برخوردار بود. بخشی از فروش اینترنتی کتاب، مربوط به کتاب‌های الکترونیکی است و این نشان از آن دارد که مقوله‌ای به نام ebook دارد آرام‌آرام در کشور ما جای خود را باز می‌کند.
جزئیات سه تصمیم جدید در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی
نماد برتر- عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از اتخاذ سه تصمیم جدید در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد که مهم‌ترین آن مربوط به کالاهای دپو شده در گمرکهاست.
برند لامبورگینی به فروش می رسد
نماد برتر- مدیرعامل فولکس واگن از تصمیم این خودروساز برای فروش برند لامبورگینی خبر داد.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
نیروگاه‌های حرارتی برای گذر از خاموشی چه خواهند کرد؟
نماد برتر- در روزهای آغازین سال ۱۳۹۰ ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود ۵۴ هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش ۲۵ درصدی از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرده است. همچنین در اوایل دهه ۹۰ حداکثر نیاز مصرف حدود ۴۲ هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد.
موافقت آمریکا با فروش تراشه گوشی به هواوی
نماد برتر- شرکت کوالکام اعلام کرد مجوز دولت آمریکا برای فروش تراشه های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هواوی تکنولوژیز چین را دریافت کرده است.
افزایش عملکرد صیفی جات با فرمولاسیون‌های مبتنی بر باکتریایی محرک رشد اختصاصی
نماد برتر- محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع آوری و بررسی صدها جدایه باکتری بومی از گلخانه‌های تجاری کشور موفق به تولید محصولات فرموله شده بر پایه باکتری‌های القا کننده رشد گیاهی شدند که ضمن افزایش کمی و کیفی محصول خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و نیترات باقی مانده در این صیفی جات می شود.
برگزاری نمایشگاه تستای امسال به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری
نماد برتر- سومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) به دلیل شیوع کرونا به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می‌شود.