20:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بودجه عمرانی

بررسی تبصره‌های لایحه بودجه ۹۶ در کارگروه‌های پنج‌گانه کمیسیون صنایع و معادن مجلس
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی تبصره‌ها و پیشنهادات بودجه‌ای فردای کارگروه‌های پنج‌گانه کمیسیون متبوعش خبر داد.
بودجه ۱۳۹۷ تورم‌زاست
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ هزینه‌های جاری دولت مدیریت نشده و دولت برای بالابردن برخی هزینه‌های مردم برنامه‌ریزی کرده است و به نظر من این بودجه تورم‌زاست و تعادلی بین هزینه‌ها و درآمدهای پیش‌بینی شده در آن وجود ندارد.
به جای گران کردن خودرو قیمت بنزین را زیاد کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است در صورت فراهم آمدن مقدمات لازم برای کاهش سرعت مجاز خودروها در جاده‌های کشور، می‌توان انتظار داشت ۲۰ درصد از تلفات جاده‌ای سالانه ایران کاهش یابد.
پیش‌بینی پیش‌خرج از درآمد سال‌های آینده در بودجه ۹۷
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است دولت در حالی به برخی از بنیادها و نهادها بدون اینکه عملکرد آنها روشن باشد و گزارشی از آن وجود داشته باشد بودجه تخصیص می‌دهد که در تامین هزینه‌های عمرانی دچار مشکل بوده و پیش‌بینی کرده که آن را از محل فروش اوراق تامین کند که خود به منزله پیش خرج از درآمد سنوات آینده است.
ریخت و پاش بودجه‌ای اصلاح نشد!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید در بودجه ۱۳۹۷ هزینه‌های دولت ساماندهی نشده و همچنان برخی دستگاه‌ها هستند که برای انجام وظایف مشترک بودجه می‌گیرند که دولت به حال آنها چاره‌اندیشی نکرده است.
رفع دغدغه امنیت شغلی قبل از اجرای بسته اشتغال فراگیر
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار بر لزوم تامین منابع بسته اشتغال فراگیر تاکید کرد و گفت: دولت قبل از اجرای بسته اشتغال فراگیر، دغدغه امنیت شغلی نیروی کار را برطرف کند.
۳۵۰ میلیون دلار در مسیر راه‌آهن
پایگاه خبری راد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در کنار تمام گزینه‌های قابل اتکایی که برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته، در حوزه کمک‌های صندوق توسعه ملی نیز رقمی قابل توجه را برای توسعه این بخش در نظر گرفته است.
نرخ دلار و نفت در بودجه ۹۷
پایگاه خبری راد: در آستانه ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۷ به مجلس با وجود این که احتمال تغییرات همچنان وجود دارد اما در آخرین تصمیم‌گیری برای ارقام کلان، دلار به عنوان مبنای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال ۳۵۰۰ تومان و نفت با هر بشکه ۵۵ دلار در نظر گرفته شده است.
معیشت و بیکاری در صدر مشکلات اقتصادی کشور است
پایگاه خبری راد- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز بحث معیشت مردم و مسئله بیکاری در صدر نیازها و خواسته‌های مردم است و بی‌تردید مردم در این دو بخش گرفتار هستند. دولتمردان باید در مسیر رشد اقتصادی و به طبع آن ایجاد اشتغال و هم چنین افزایش سطح رفاه مردم گام بردارند.
نیاز ۵۰ هزار میلیاردی صنعت برق برای ادامه حیات
پایگاه خبری راد: طبق اعلام کارشناسان حوزه برق، باید تا ۱۰ سال آتی حدود ۲۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد کشور شود، امری که به تنهایی نیازمند تخصیص بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه تنها در بخش تولید برق کشور است که اگر هزینه‌های توزیع و انتقال را نیز محاسبه کنیم این ارقام به مراتب بسیار بالاتر خواهد رفت.
بودجه درگیر بی‌پولی، پول در کیسه یارانه!
پایگاه خبری راد: سازمان برنامه‌ و بودجه در نیمه سال از کمبود منابع و احتمال عدم تحقق درآمدها سخن گفته و تاکید دارد که در هزینه‌های بودجه باید صرفه‌جویی‌هایی انجام دهد.
صفحه قبل | صفحه بعد