02:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

راه‌های توسعه گیاهان دارویی در مازندران
پایگاه خبری راد: مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، مستعد کشت انواع گیاهان دارویی به ویژه در مناطق بالادست و اراضی شیب‌دار است اما سوداگران اراضی در برخی مواقع با تصرف این اراضی آن را مورد هجمه خود قرار می‌دهند، این در حالی است که کشت گیاهان دارویی در این اراضی برای کشاورزان می‌تواند بسیار درآمدزا و مهم باشد.
آشغال‌های دوست‌داشتنی بچه‌های امروز
پایگاه خبری راد: هر نسلی کودکی‌اش را با سرگرمی دوران خودش سپری کرد. یک نسل با تیله‌بازی،‌ یک نسل با کارت‌بازی و حالا این شما و این نسلی که عاشق آشغال‌بازی است؛ آشغالی به نام «تِرَش‌پک»!
دلیل حوادث جاده چالوس چیست؟
پایگاه خبری راد: با نرخ گذاری یدک کش ها توسط اتحادیه کامیون داران البرز، هر گونه ابهام و احتمال در خصوص ریختن گازوئیل توسط یدک کش ها و خودروهای متفرقه امدادی در جاده چالوس به صفر خواهد رسید.
درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه
پایگاه خبری راد: این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و منتظر اعلام نتیجه نهایی در این زمینه هستیم.
هنگام خرید مواد غذایی یا آرایش و بهداشتی توجه به تاریخ تولید و انقضای محصول الزامی است
پایگاه خبری راد: با تحولات بازاری که این روزها اتفاق افتاده، پیدا کردن اجناس مورد نظر با کیفیت و قیمت نسبت به قبل سخت‌تر شده و این زمینه را برای عده‌ای از سودجویان بازاری فراهم کرده تا از این فرصت استفاده کرده و اجناس تاریخ مصرف گذشته خود را با قیمت‌های گزاف و یا تخفیف‌های غیرواقعی به خورد مردم بدهند.
 جرثقیل‌ها در جاده چالوس نرخ‌های هنگفت می گیرن!
پایگاه خبری راد: برای رفع این معضل اتحادیه کامیونداران مکلف شد که بعد مسافت را قیمت گذاری و به صورت برچسب بر خودروهای امدادی نصب کنند.
کمبودی در داروهای داخلی نداریم/ صادرات باید کنترل شود
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با تاکید بر این‌که کمبودی در حوزه داروهای تولید داخل نداریم اظهار کرد که در شرایط فعلی صادرات این محصولات باید کنترل شده باشد.
برای کاهش خطرات امواج موبایل چه کنیم؟
پایگاه خبری راد: به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران موبایل توصیه کرده‌اند که به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطرات امواج موبایل، مجموعه اقداماتی را انجام دهند که در این گزارش به آن اشاره شده است.
جزییات جمع‌آوری کپسول "اکوفان" تقلبی از بازار
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره جمع آوری کپسول اکوفان تقلبی از بازار توضیح داد.
برچسبی که عامل گران فروشی شده!
پایگاه خبری راد: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک به بستر خاصی در فرآیند تولید نیاز دارد، گفت: به نظر نمی‌رسد در ایران محصول پروتئینی ارگانیک تولید شود.
قاچاق غذا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: "با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند
داروی لاغری نداریم
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات داروهای لاغری، گفت: بسیاری از محصولاتی که با نام دارو معرفی می شوند در واقع دارو نیستند، بلکه مکمل یا فراورده های غذایی‌اند که اگر مجوز نداشته باشند جعلی و تقلبی محسوب می‌شوند.
علت اثربخش نبودن برخی رژیم‌های غذایی
پایگاه خبری راد: داشتن عادات غذایی خوب به منزله گرفتن رژیم غذایی نیست؛ در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی معمولا نه تنها کارساز نبوده، بلکه دارای اثرات معکوس نیز هستند و در فاصله زمانی کوتاه، وزن رژیم گیرنده به مقداری بیش از زمان شروع رژیم غذایی، باز می‌گردد.
مراقب قاتل خاموش در سرما باشید!
پایگاه خبری راد: به دلیل خطرآفرینی نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی غیراستاندارد، برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده و نکات ایمنی در این رابطه را رعایت کرد.
امکان سوءاستفاده از آسیب‌پذیری در مایکروسافت
پایگاه خبری راد: محققان، آسیب‌پذیری وصله‌نشده‌ای را در ویژگی "Online Video" مایکروسافت کشف کرده‌اند که به مهاجمان، امکان ارسال فایل‌های مخرب به سیستم قربانی را می‌دهد.