16:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بدون

۴۰۷ درصد افزایش سود خالص "ثشاهد"
شرکت شاهد در حال حاضر فاقد هرگونه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی هست لذا در صورت شروع مرحله اجرایی هرکدام از پروژه‌های مطرح‌شده در بخش اهداف بلندمدت برنامه شرکت جهت تأمین مالی پروژه‌ها، استفاده از تسهیلات بانکی است.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
"حتاید" نه یک ریال پس، نه یک ریال پیش
تاید واتر خاورمیانه در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته نزدیک به ۱۱ درصد افزایش درامد را به همراه داشته، همچنین تمامی درآمد این شرکت از طریق فروش و ارائه خدمات داخلی بود.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
چراغ سبز بازار سرمایه به «وزمین»
در حالی که بازار سرمایه بیش از یک سال است که روی خوشی و سبزی مداوم را به خود ندیده است اما گویا ورود تیم جدید مدیریتی در دولت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس بوی خوشی را با خود به ارمغان آورده و حتی بازار سرمایه نیز متوجه این تغییر فضا و محیط شده است.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می‌شوند
قابلیت معامله نمادهای فصلی در بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده‌فروشی فراهم شد و از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران میسر می‌شود.
حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
عرضه ۸ هزار تنی وکیوم باتوم "شبریز"
محصول دیگری که توسط پالایش نفت تبریز مورد عرضه قرارگرفته مربوط به لوب کات سنگین با ۲ هزار تن بوده که مقدار حجم معامله این شرکت پالایشی برابر با ۱،۵۰۰ تن گزارش‌ شد.
درآمدزایی ملی مس ایران رکورد ۴ ماه را زد
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان رسید و مس کاتد در این هفته حتی کاتد ۲ را هم به عنوان محصول کمکی برای رکوردشکنی به همراه خود آورده بود.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
۳۸۹ میلیارد ریال درآمد "خبهمن" از سود سهام
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس در اختیار بهمن دیزل و سرمایه‌گذاری بهمن بوده است.
مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «بورس و رسانه» تمدید شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «بورس و رسانه» تا پایان مهرماه خبر داد.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.