20:08 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باغداران

معضلی جدید به نام "صادرات کیوی‌ کال"
پایگاه خبری راد: کیوی یکی از محصولات باغی ارزآور بوده که طی سال‌های اخیر وضعیت مناسبی از حیث تولید، صادرات و ارزآوری داشته است، اما حالا شاهد صادرات این محصول زودتر از موعد و به صورت نرسیده هستیم؛ در حالی که به گفته معاون وزیر کشاورزی، این وزارتخانه با صادرات محصول نرسیده ممنوع است.
واردات "ملکه" ممنوع شد
پایگاه خبری راد: رییس بخش زنبورعسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش آفات و بیماری‌ها در کلونی‌های زنبور، واردات ملکه را به کشور ممنوع کردیم و در حال حاضر ملکه‌ها را خودمان تولید و به زنبورداران واگذار می‌کنیم.
باز هم سیب‌ها را کنار جاده‌ می‌ریزند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: انباشت و خرید سیب صنعتی در کنار جاده های استان ممنوع بوده و اطلاع رسانی به باغداران و کشاورزان در این زمینه ضروری است.
گرانی میوه تقصیر نظام توزیع است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که افزایش قیمت میوه به کاهش تولید، کمبود و مشکلاتی از این دست ربطی ندارد و نظام توزیع مشکل دارد.
میوه یک‌ساله ۶۷ درصد جهش کرد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت میوه در بازار رو به افزایش است، عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران سرمازدگی، افزایش قیمت ماشین‌آلات و نهاده‌های تولید و حمل‌ونقل را از دلایل افزایش قیمت میوه می داند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و تاکید بر مصرف صحیح آب
پایگاه خبری راد: استفاده از الگوی صحیح مصرف، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور در شرایط اقلیمی سال جاری، استفاده از کودهای پتاسه در باغات با توجه به شرایط خشکسالی و خودداری از از هر گونه شعله‌افکنی در واحدهای دامی با توجه به وزش باد در نیمه دوم این هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا جمعه (۲۹ مردادماه تا ۲ شهریور) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته آخر مرداد
پایگاه خبری راد: رنگ زدن کندوها با رنگ پلاستیک سفید جهت جذب تابش کمتر نور، رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه به دلیل امکان وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی، استفاده از الگوی صحیح مصرف آب و کشت کینوا جایگزین کشت برنج و دیگر محصولات پرمصرف آبی با توجه به کمبود منابع آب از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی مردادماه صادر شده است.
افزایش قیمت میوه‌های سردرختی ناشی از سرمای سال پیش است
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما کمبود میوه در زمینه‌ی میوه‌های سردرختی داریم که بخشی از مساله افزایش قیمت به این موضوع مربوط است، اما آنچه که دولت پیگیری می‌کند مربوط به کالاهای اساسی است که قیمت آن هم توسط سازمان بازرسی و حمایت پیگیری می‌شود تا در بازار به قیمت منطقی عرضه شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به تداوم گرما
پایگاه خبری راد: کاهش دور آبیاری به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از گرما، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شوربا توجه به شرایط اقلیمی کشور و خودداری از روشن کردن آتش در اطراف مزارع و مراتع با توجه به گرم بودن هوا و خشک شدن علف‌های هرز و وزش باد برخی توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا پایان هفته جاری صادر شده است.
توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به فرزندان مقامات در صحن علنی پاسخ می‌دهد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلالی نماینده تهران از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به ۲۵۰۰ نفر از مقامات و فرزندان آنها توسط دولت در جریان مذاکرات برجام قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.
نماینده بم: مشکل تهیه کاغذ برای تهیه کارتن بسته‌بندی خرما برطرف شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم با اشاره به مشکل تهیه کاغذ برای تولید کارتن بسته‌بندی محصولات خرما در این خصوص از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا این مشکل را رفع کند.
قیمت لیموترش از باغ تا بازار ۳ برابر!
پایگاه خبری راد: درحالیکه باوجود فصل برداشت و عرضه لیموترش، قیمت این محصول در بازار مصرف همچنان بالاست و تفاوت دو تا سه برابری را از باغ تا بازار دارد، عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران گفت: لیموترش تا یک ماه دیگر فراوان‌تر و ارزان‌تر می‌شود. .
کمبود میوه نداریم/ نوسانات ارزی روی قیمت میوه اثر گذاشته است
پایگاه خبری راد: در حالی که بازار میوه طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است و برخی آن را ناشی از کمبود تولید و سرمازدگی می‌دانند، وزارت کشاورزی اعلام کرد هیچ کمبودی در تولید نداریم اما نهاده‌های تولید با افزایش قیمت مواجه شده و این نوسانات که ناشی از تاثیر نوسانات ارزی است روی قیمت میوه‌ها نیز اثر می‌گذارد.