01:02 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازنگری

نقش قابل توجه ایران در تحکیم همکاری‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا
نماد برتر- وزیر نیرو و مسئول هماهنگی و انسجام‌بخشی بین دستگاهی اجرای موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: این اتحادیه، یک سازمان نوظهور در بین سازمان‌های منطقه‌ای است و چنانچه بتواند به ضریب بالاتری از اتحاد، همکاری و همگرایی منطقه‌ای سوق یابد، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و حتی سیاسی جهان را دارد.
سهام ۲۹۸ نماد بازارگردانی می شود / تهدید به لغو پذیرش شرکت های متخلف
نماد برتر- رئیس سازمان بورس با اعلام بازارگردانی سهام۲۹۸ نماد، تهدید کرد ناشران متخلف با مجازات لغو پذیرش در بورس و فرابورس و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران روبرو خواهند شد.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت ها
نماد برتر- رئیس کل دیوان محاسبات با اعلام فهرست طولانی ایرادات نظام بودجه ریزی ، راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت های دولتی مطرح کرد.
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.
ارزش شرکت‌های فناوری چینی ۲۹۰ میلیارد دلار آب رفت
نماد برتر- غولهای فناوری چینی از گروه علی بابا هولدینگ گرفته تا تنسنت هولدینگز تقریبا ۲۹۰ میلیارد دلار از ارزش بازارشان را در مدت دو روز فروش وحشت زده سرمایه گذاران از دست دادند.
روستائیان از خطرات زلزله آگاه شوند/نگران ساوه و زرندیه ایم
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
هزینه‌کرد 1500 میلیاردی برای اجرای طرح‌های هادی و ایمن‌سازی روستاها در سال 98
نماد برتر- معاون پارلمانی و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در زمینه تهیه و اجرای طرح های هادی و ایمن سازی روستاها خصوصا در مناطقی که از حادثه سیل 98 آسیب دیدند مجموعا بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
ضربه قرنطینه‌های اروپایی به دورنمای تقاضا برای نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
تلاش برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازنگری ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به منظور تامین منابع مورد نیاز بیمه آنها خبر داد.
سه وزارتخانه ملزم به اقدام جدی برای کاهش قیمت‎ها شدند
نماد برتر- در جلسه عصر یکشنبه(۱۸ آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد.
الاکلنگ صعود ارز و نزول بورس این بار به نفع بازار سهام است
نماد برتر- یک کارشناس بازار بورس گفت: در دوره‌ای که ارز به شدت صعودی بود، بورس به شدت نزولی شد و این الاکلنگ این بار به نفع بازار سهام بالا خواهد رفت.
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بنگاه توسعه ماشین‌های کشاورزی تبدیل شده است
نماد برتر- عضو هیأت علمی گروه مهندسی سیستم های کشاورزی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نامناسب است، به طوریکه دید علمی و پایدار نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی در مدیریت کلان ندارند، مفهوم توسعه مکانیزاسیون را اشتباه گرفته‌اند و قطعا باید قدم‌های بهتری در این زمینه بردارند.
افزایش 5 برابری قیمت کودهای وارداتی/خرید تضمینی به کمک کشاورزان می‌آید
نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تمامی هزینه های تولید را بویژه در حوزه نهاده ها پوشش می دهد.
دلتنگی سران اوپک برای ترامپ!
نماد برتر- منابع نزدیک به اوپک می گویند اعضای کلیدی این گروه نگرانند با رفتن ترامپ و پیروزی بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا، تنشهایی در گروه اوپک پلاس شکل بگیرد و دلتنگ پرزیدنت ترامپ خواهند بود که به این گروه برای رسیدن به توافق کاهش تولید کمک کرد.