06:02 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتخابات ریاست جمهوری

نبض جابجایی ها همچنان در دست حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی هفته گذشته را با نوسان مثبت شاخص و ثبت بازدهی ۰.۱۷درصدی سپری کرد که بازیگران بورسی سنت شکنی کردند و همچنان نبض معاملات و تغییرمالکیت ها در دست سهامداران عمده باقی ماند. به این ترتیب در مجموع این هفته بیش از ۷۴۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد.
تعرفه تنبیهی اروپا روی چهار میلیارد دلار کالای آمریکایی
نماد برتر- اتحادیه اروپا به تلافی یارانه های دولت آمریکا به شرکت هواپیماسازی بوئینگ، هفته جاری روی واردات کالاهای آمریکایی به ارزش چهار میلیارد دلار تعرفه وضع خواهد کرد.
بازار داغ طلا در گیر و دار ابهامات انتخاباتی
نماد برتر- اگرچه ابهامات زیادی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد اما جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با پیشتازی جو بایدن در آرای الکترال و آرای شمارش شده در ایالتهای کلیدی، بازار طلا خوش بینی روشنی پیدا کرده است.
نفت پایین ۴۰ دلار ماند
نماد برتر- قیمت نفت با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان و طولانی شدن روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بازارها را ملتهب کرد، روز جمعه چهار درصد سقوط کرد و هفته را در پایین مرز ۴۰ دلار به پایان برد.
اثر پیروزی بایدن بر کاهش شاخص بورس ، ارز، خودرو + بازار مسکن
نماد برتر-طبق پیش بینی کارشناس اقتصاد، پیروزی بایدن می تواند در کوتاه مدت به کاهش شاخص بورس ، ارز، خودرو و کالاهای وارداتی منجر شود اما قیمت مسکن در دراز مدت به ثبات می رسد.
انتخابات در آمریکا؛ ریزش بورسها در اروپا
نماد برتر-روند صعودی برخی از شاخصهای مهم بورسی جهان متوقف شد.
خوش بینی به این هفته بورس با تکیه بر رفع ابهام بزرگ + معرفی گروه های مقبول
نماد برتر- وضعیت این هفته بورس با تکیه بر رفع ابهام بزرگ مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معرفی گروه های مقبول از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد .
جو بایدن در دو ایالت مهم هم از ترامپ جلو زد و آماده حضور در کاخ سفید شد
نماد برتر- جو بایدن در دو ایالت مهم پنسیلوانیا و جورجیا هم از ترامپ پیشی گرفت و با توجه به ۲۶۴ رای الکترال ، آماده حضور در کاخ سفید شد.
شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط حدود یک درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و طولانی شدن روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از دو درصد ریزش کرد.
بازار سرمایه؛ بهترین گزینه سرمایه گذاری/ بازار جایی برای کاهش قیمت ندارد
نماد برتر- با توجه به ریزش دو ماه نیمی بازار، اکنون قیمت سهام ها عموما بسیار پایین و در کف قیمتی خود قرار دارد و گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت ها هم بسیار خوب است، همچنین عوامل رشد دهنده بازار که عمدتا نرخ ارز است از رشد قابل توجه ای برخوردار است که همه این عوامل باید نشان از رشد بازار سرمایه باشد، اما آنچه در عمل دیده می شود این است که هنوز رغبت لازم برای سرمایه گذاری در این بازار دیده نمی شود.
ثبت بزرگ ترین ریزش دلار در واکنش به انتخابات آمریکا
نماد برتر- دلار در برابر بسیاری از ارزهای مهم بیشتربن ریزش یک سال اخیر خود را تجربه کرد.
سبزپوشی یکپارچه بورس های جهانی
نماد برتر- تمامی شاخص ها مهم بورسی جهان صعودی شدند.
تاثیر انتخابات امریکا در بورس پیش‌خور شده است
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: اثر سیاست‌های اقتصادی داخلی است که در بازار سرمایه تعیین کننده است و هر یک از این افراد اگر رییس جمهور شوند و به طور کلی نتیجه انتخابات آمریکا به خودی خود در بلندمدت تاثیری در شرایط بازار سرمایه ایران نخواهد داشت.
دلار با ریزش ۲۸۵۰ تومانی به ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید / سکه ۱۲.۹ میلیون
نماد برتر- قیمت دلار امروز در بازار ارز ایران به دلیل افزایش شانس جو بایدن با ریزش ۲۸۵۰ تومانی به ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و سکه طرح جدید هم به ۱۲.۹ میلیون تومان عقب نشینی کرد.
طلای جهانی صعودی شد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه که سرمایه گذاران خوش بینی محتاطانه ای به پیروزی بایدن در رقابت فشرده با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیدا کردند، اندکی افزایش پیدا کرد.