12:26 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقدامات دولت

کاهش ذخایر ارزی خارجی چین
پایگاه خبری راد: به دلیل کاهش ارزش یوان در ماه گذشته، ذخایر ارزی چین به ۳.۱۱ تریلیون دلار کاهش یافت.
دریاچه ارومیه فدای چه شد؟
پایگاه خبری راد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های ایران و از آن مهم‌تر یکی از نمادهای مهم کشور شناخته می‌شد که کم‌جان شدن آن در طول سال‌های گذشته واکنش های متعددی از سوی آب شناسان بین المللی را دربرداشت اما متاسفانه با گذشت زمان طولانی از نفس زدن های این دریاچه هنوز مشکل به طور ریشه ای برطرف نشده است.
پاپی‌زاده: عملکرد کرباسیان باعث بهبود نیافتن وضعیت معیشت و افزایش بیکاری شد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عملکرد وزیر اقتصاد باعث اجرایی نشدن مهم‌ترین دغدغه رهبری یعنی بهبود وضعیت معیشت و رفع بیکاری شد، گفت: اگر این زلزله اقتصادی در هر کشوری رخ می‌داد مدیران ارشد اقتصادی عذرخواهی می‌کردند اما انگار فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولان کشور ما وجود ندارد.
افزایش ۴۱ درصدی کودکان مبتلا به دیابت در انگلیس
پایگاه خبری راد: شمار کودکان مبتلا به دیابت نوع ۲ در انگیس طی سه سال ۴۱ درصد افزایش داشته است.
تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
همه چیز درباره بنزین ٥٠٠٠ تومانی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هرگونه بحث در مورد افزایش قیمت بنزین در این کمیسیون را تکذیب کرد. اما خبر بنزین ۵ هزار تومانی از کجا آمد؟
«تهران ۲۰» سراغ بازار سکه و ارز می‌رود
پایگاه خبری راد: برنامه «تهران ۲۰» امشب با موضوع بررسی وضعیت اخیر نوسانات بازار سکه و ارز به روی آنتن می‌رود.
فضای مجازی نباید به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی دشمنان تبدیل شود
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور گفت: با توجه به فرمایشات رهبری، دشمن در بستر فضای مجازی با تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مومن و دریدن پرده های حیاست؛ لذا نباید این فضای غیر قابل کنترل و غیر منضبط در اختیار دشمن رها شود تا به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی آنان مبدل گردد.
دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی/ محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی به حبس و رد مال
پایگاه خبری راد: دادستانی تهران با اشاره به محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی گفت: دو متهم اصلی این پرونده به پانزده سال حبس و رد مال به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون یورو محکوم شده‌اند و جالب توجه این است که مبلغ فوق صرفاً نیمی از رد مال است چرا که نیمی دیگر در مرحله‌ی رسیدگی مسترد شده بود.
مقابله شرکت‌های آمریکایی با اقدامات ترامپ
پایگاه خبری راد: شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر آمازون، تویوتا موتورز و الوکا خود را آماده مقابله با پیامدهای اقدامات دولت ترامپ و تعرفه‌های جدید تجاری می کنند.
از چین و اتحادیه اروپا گرفته تا بانک مرکزی آمریکا، ترامپ به همه تاخت!
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به چین و اتحادیه اروپا تاخت و آن ها را متهم به دستکاری عمدی در نرخ بهره و ارز کرد.
سقوط ۳ برابری ارزش پول ملی نتیجه سودهای ۲۷ درصدی بانک‌هاست
پایگاه خبری راد: در حالی شهرهای ایران با خاموشی مواجه شده‌اند که ایران دارای پتانسیل‌های عظیم انرژی خورشیدی است و تونل‌های باد در اکثر کلانشهرها وجود دارد و به اعتقاد مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، زمان شدت مصرف در زمان اوج تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی رخ می‌دهد که می‌توان با توسعه فناوری‌های این حوزه از شدت مصرف کاست.
رشد اقتصادی چین کند شد
پایگاه خبری راد: دفتر آمار چین، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را ۶.۷ درصد اعلام کرد.
انتقاد اتحادیه اروپا از سیاستهای تجاری و اقتصادی آمریکا
پایگاه خبری راد: کمیسیون اتحادیه اروپا در گزارشی با بیان اینکه پیش بینی خود از رشد اقتصادی اعضای اتحادیه اروپا را کاهش می دهد، از دولت ترامپ به خاطر راه انداختن جنگ تجاری انتقاد کرد.
به وقت شفافیت
پایگاه خبری راد: ایجاد انواع و اقسام مشکلات اقتصادی برای کشور به‌خصوص در ماه‌های اخیر و ابهامات بر سر واگذاری ارز و سکه سرانجام رهبر انقلاب را هم وارد ماجرا کرد تا ایشان به رئیس‌جمهور دستور دهند که "ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود".