02:11 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشخاص حقوقی

لایحه ثبت اشخاص حقوقی تقدیم مجلس شد
نماد برتر- معاون رییس جمهور با توجه به گذشت حدود ۸۰ سال از تصویب قانون ثبت شرکت‌ها و ضرورت اصلاح و بازنگری آن از تقدیم لایحه ثبت اشخاص حقوقی به مجلس خبر داد.
تراکنش های بدون کد شهاب از ۵ بهمن پذیرفته نمی شوند
نماد برتر- معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از عدم پذیرش تراکنش های بدون کد شهاب در ساتنا از ۵ ماه آینده خبر داد و گفت: مهلت اجرای این قانون تمدید نمی شود.
۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
پیشنهادات چهارگانه بخش خصوصی برای بودجه۱۴۰۰
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، این اتاق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی، نقاط ضعف و قدرت آن را ارزیابی کرده و درنهایت پیشنهادهای عملی برای اصلاح برخی مشکلات آن را ارائه کرده است.
مدیران عامل هفت شرکت متخلف شناخته و محکوم شدند / رای قابل اعتراض
نماد برتر- مدیران عامل هفت شرکت به مجازات پرداخت جریمه نقدی و سلب صلاحیت به مدت ۶ ماه از تصدی مدیریت شرکت ها و نهادهای مالی بازار سرمایه محکوم شدند.
مجلس کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده را تصویب کرد / تکالیف دولت
نماد برتر- کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده دولت با ۲۰۶ رای موافق تصویب و دولت موظف به انجام تکالیفی شد تا رضایت نمایندگان حاصل شود .
کسب درآمد ۱۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات ۸ ماهه سال + جدول
نماد برتر- طبق اعلام خزانه داری کل، طی ۸ ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات، بالغ بر ۱۳۱.۴ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شد.
معرفی شرکت بیمه در شرف تاسیس و آماده پذیره‌نویسی ۳۵۵.۵ میلیون سهم
نماد برتر- مدیر سرمایه‌ گذاری هلدینگ سرآمد و نماینده هیات موسس بیمه اتکایی سامان به معرفی این شرکت در شرف تاسیس پرداختند تا آماده پذیره‌نویسی ۳۵۵.۵ میلیون سهم از فردا به مدت ۱۰ روز باشد.
درخواست دیرهنگام میرسلیم از روحانی برای رسیدگی به وضعیت اسفناک بورس
نماد برتر- نماینده مردم تهران در اقدامی دیرهنگام با اشاره به وضعیت اسفناک بورس خواستار پیگیری حقوق سهامداران و تعیین تکلیف خاطیان از رییس جمهور شد.
از فردا  17 آذر  به مدت ۱۰ روز در بازار سوم فرابورس آغاز می‌شود
نماد برتر- صبح امروز نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در ایستگاه نود و پنجم خود میزبان موسسان شرکت بیمه اتکایی سامان (سهامی عام در شرف تاسیس) بود تا جزئیات پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار این شرکت و نیز محور فعالیت‌های آن به خبرنگاران و بینندگان اعلام شود.
قانون و دادگاه تخصصی برای برخورد با سبدگردانان متخلف بورس وجود ندارد
نماد برتر- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد تخلفات بورسی، همانند مفاسد اقتصادی لازم است که جرائم احتمالی به‌ طور تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند اما اکنون نه قوانین مشخصی درباره رسیدگی به جرائم احتمالی سبدگردان‌ها وجود دارد و نه دادگاهی تخصصی در این حوزه شکل گرفته است.
جزئیات پذیره‌نویسی سهام بیمه اتکایی سامان در بازار فرابورس
نماد برتر- مدیر بازار سوم فرابورس ایران از پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه اتکایی سامان به عنوان یک شرکت سهامی عام در شرف تاسیس در بازار سوم فرابورس خبر داد و گفت: در خصوص شرکت­های سهامی عام در شرف تاسیس، از روز پذیره‌نویسی سهام تا روز آغاز معاملات ثانویه یک فاصله زمانی به منظور انجام امور مربوط به تاسیس و درج نماد وجود دارد.
چهار مصوبه اقتصادی جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا
نماد برتر- معاون اقتصادی رییس جمهور ، نتیجه جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با چهار تصمیم اقتصادی همراه بود را اعلام کرد.
توضیحاتی از نقش تخلفات در نوسانات شاخص، اقدام نایب رییس مجلس و ...
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس درباره نقش برخی تخلفات در نوسانات شاخص، برخورد با متخلفین بازارگردانی ، اقدام جدید نایب رییس مجلس و نوع تعامل بازار سرمایه و مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
ورود معاونت حقوقی سازمان به رسیدگی به تخلفات سهامداران عمده شرکت‌ها
نماد برتر- جعفر جمالی: برای حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه و حفظ نظم و ثبات بازار و تعالی اعتماد سرمایه‌گذاران، سهامداران عمده شرکت‌ها نیز طبق مقررات باید به تکالیف مربوط به بازارگردانی عمل کنند.