22:40 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغالزا

برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در قالب طرح بررسی سازگاری آناناس و به منظور توسعه کشت آن درکشور تعداد ۵هزار اصله نهال کشت بافتی آناناس از کشور هندوستان وارد شد.
طلای جهانی گران شد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در واکنش به ناملایمات تجاری و ژئوپلیتیکی و همچنین انتظارات برای کاهش نرخهای بهره آمریکا افزایش پیدا کرد.
انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
کسب و کارهای کوچک زودتر به پول می‌رسند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان این که صاحبان مشاغل کوچک زودتر به درآمدزایی می‌رسند، پیشنهاد ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک در قالب صندوق‌های خرد محلی، منطقه‌ای و بخشی را در مناطق شهری و روستایی مطرح کرد.
سبزپوشی بورس‌های اروپایی درپی کاهش اشتغالزایی آمریکا
پایگاه خبری راد: پس از آن که اشتغالزایی ضعیف ماه "می" امیدها را برای کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش داد، بورس‌های اروپایی سبزپوش شدند.
دلار ریخت
پایگاه خبری راد: به دنبال انتشار آمار ضعیف از اشتغالزایی ماه می، دلار بار دیگر کاهشی شد.
افت اشتغالزایی در آمریکا
پایگاه خبری راد: نیویورک تایمز وضعیت اقتصادی آمریکا را چالش جدید برای ترامپ دانست.
پایین بودن هزینه اشتغال در شرکتهای دانش بنیان
پایگاه خبری راد: مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی معتقد است بهترین راه خروج از بحرانها و چالشهای اقتصادی موجود، تکیه بر سرمایه‌ عظیم نیروی انسانی متخصص و کارآفرینان خلاق است.
آمار اشتغال و بیکاری شفاف‌سازی شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر برای ایجاد شغل و بکارگیری نیروی انسانی در کشور فرهنگ‌سازی و نیروی کار بومی شود، خود به خود برای سه میلیون نفر در کشور اشتغال به وجود می آید.
حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
پایگاه خبری راد: در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
هزینه ۵۰ میلیون یورویی برای بالابردن مهارت جوانان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با استقبال از پیشنهاد تخصیص ۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت مهارت‌افزایی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صرف حقوق و دستمزد و امور پرسنلی می‌شود و چنین طراحی بودجه‌ای، جهت‌گیری‌اش به سمت توسعه آموزش فنی وحرفه‌ای نیست.
ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
طرح "اشتغال روستایی" چند نفر را سرکار گذاشت؟
پایگاه خبری راد: فردا ۲۴ مه و سوم خرداد روز جهانی «مهاجرت ماهیان» است. کارشناس آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت نگران‌کننده مسیرهای مهاجرت و مناطق تخم‌ریزی و تولید مثل ماهیان به‌ویژه در رودخانه‌های مناطق مختلف جهان از جمله ایران هشدار داد.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
کشورهای اروپایی در حسرت نیروی کار ایرانی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است با تزریق پول به بازار شغل ایجاد نمی‌شود و در شرایطی که بسیاری از کشورها به شدت نیازمند نیروی انسانی هستند، باید شرایط بهره‌گیری و اعزام نیروهای کار ماهر و متخصص خود را فراهم کنیم.