03:11 | شنبه 5 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

در ماجرای پیش‌فروش پراید، چه کسی مقصر است؟
پایگاه خبری راد: خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که «پیش فروش دو مدل خودروی پراید در عرض ۴۵ دقیقه به پایان رسید»!
افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعاً باور نمی‌کنید.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
غرامت قطعه سازان ایرانی چه می شود؟
پایگاه خبری راد: ایران خودرو با افزایش 70 درصدی قراردادهای قطعه سازان موافقت کرد.
مراقب اقدامات خودسرها در خارج از کشور باشیم
پایگاه خبری راد: یک دیپلمات باسابقه کشورمان، تاکید می‌کند که اروپایی‌ها تلاش دارند سازوکار SPV را با توافق آمریکایی‌ها تدوین کنند و در همین چارچوب مذاکراتی را به صورت منظم با دولت واشنگتن انجام داده‌اند و اگر تاکنون spv اجرایی و عملیاتی نشده به این علت است که اروپایی ها در مذاکراتشان با آمریکا به توافق نرسیده‌اند.
استفاده از سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور برای پروژه‌های نفتی
پایگاه خبری راد: رییس سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به سرمایه‌ ایرانیان خارج از کشور، گفت: بسیاری از ایرانی‌ها در آمریکا سرمایه کلانی دارند و اگر صنعت نفت به آن‌ها تضامین کافی بدهد، می‌توانند سرمایه خود را برای انجام پروژه‌های نفتی به ایران وارد کنند.
راهکار افزایش ارزش پول ملی چیست؟
پایگاه خبری راد: ‌یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد: راه کار افزایش ارزش پول ملی حذف چهار صفر از واحد پول کشور نیست بلکه تقویت تولید داخل است، تقویت تولید ملی باعث حمایت و ارزش گذاری پول کشور می‌شود.
منشاء گرانی بازار کجاست؟
پایگاه خبری راد: "دلار ارزان شده، اما نرخ اجناس در بازار نه تنها کمتر نشده، بلکه هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود". این گفته مردم در کوچه و بازار است.
سود دلالان از بازار خودرو چقدر است؟!
پایگاه خبری راد: محاسبات درباره سرکوب قیمت خودرو نشان می‌دهد در نتیجه این سیاست، تنها طی هشت ماه امسال بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان پول تولیدکننده به جیب دلالان رفته است.
قیمت طلا، سکه و ارز در نخستین روز دی‌ماه چند؟
پایگاه خبری راد: قیمت ارز، طلا و سکه در بازار امروز روند تقریبا با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرد تا این امید را زنده کند که زمستان نیز پا جای پای پاییز در مسیر ارزانی بازارها بگذارد.
از بازار طلا و سکه در اولین روز زمستان چه خبر؟
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد: قیمت طلا و سکه تقریبا در بازار امروز روند با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرده است و امیدواریم در ادامه نیز ارزانی را در این بازار شاهد باشیم.
کرایه خانه کارگران به موی یارانه‌ها بسته است!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: کارگری که ۹ ماه حقوق نگرفته به هیچ چیز دیگری نمی‌تواند فکر کند. او تاکید دارد که تاوان سوءمدیریتها و سیاست‌های غلط را نباید کارگران بدهند.
بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد جهان در ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: با نادیده گرفتن قوانین توسط حکومت‌های پوپولیست و دیکتاتور و تیرگی روابط بین‌المللی می‌توان گفت در جهان امروز دولت‌ها بدرفتار شده‌اند. این وضعیت ریسک‌هایی را متوجه اقتصاد جهانی می‌کند.
نابود کردن شرکت های واردکننده خودروساز در جریان است!
پایگاه خبری راد: توازن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به این دلیل بهم زده شد که زمینه افزایش قیمت خودروهای داخلی به وجود آید البته پیش بینی و محاسبات آقایان درست از آب در نیامد و به ناگاه خودرو در لیست اولیه تحریم آمریکا قرار گرفت و بازار خودروهای وارداتی و داخلی به طور کل دچار نابسامانی و آشفتگی غیرقابل کنترلی شد.
 تصمیم اوپک در آشفته بازار نفت چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: جلسه روز آینده اوپک درحالی برگزار می‌شود که این سازمان با چالش‌های مختلفی از جمله خروج یکی از اعضاء، مازاد تولید و سقوط آزاد قیمت جهانی نفت دست به گریبان است. بنابراین تصمیمی که اوپکی‌ها در این اجلاس خواهند گرفت، تاثیر زیادی بر آینده بازار و سرنوشت هرکدام از اعضاء دارد.