01:07 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معادن

شاخص کل از نیمه کانال یک میلیون واحدی عبور کرد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۴۸۲ واحد افزایش، رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به ثبت رساند.
توقف شاخص در نیم قدمی ۱.۵ هزار واحدی
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، نهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۶۶ واحد کاهش، رقم ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحد را به ثبت رساند.
امروز چه نمادهای معاملاتی بازگشایی و متوقف شدند؟
بازگشایی و توقف نمادهای معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۷ شهریورماه اعلام شد.
حضور "ومعادن" در مزایده بهره برداری از معدن طلا و سنگ آهن
شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مزایده اکتشاف و بهره برداری ازمعدن طلا و سنگ آهن شرکت کرده است.
دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
شروعی قرمز؛ پایانی سبز
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، یکم شهریورماه) شاخص کل با افزایش ۳۳۷ واحد در کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی متوقف شد و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش، رقم ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد را به ثبت رساند.
هیات مدیره افزایش سرمایه ۳۳ درصدی "میدکو" را تصویب کرد
هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در خصوص افزایش سرمایه پیشنهاد داد.
افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ
میزان تولید کنسانتره آهن ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن طی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۶ درصد افزایش یافت و از مرز ۱۷ میلیون تن عبور کرد.
سهم ۸۵ درصدی فولاد مبارکه از تولید اسلب کشور
عملکرد واحد‌های فولادسازی کشور برای تولید فولاد خام طی ۳ ماهه نخست امسال منتشر شد که بر اساس آن بالاترین رقم تولید متعلق به اسلب به میزان ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده که گروه فولاد مبارکه سهم ۸۵درصدی از کل تولید اسلب کشور را به خود اختصاص داده است.
شاخص در بلندای قله ۱.۵ میلیون واحدی
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه بیستم و چهارم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۶۲۵ واحد افزایش، رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد را به ثبت رساند.
"کبافق" بهره برداری از معادن را ۲۵ سال تمدید کرد
شرکت معادن بافق از تمدید پروانه بهره برداری به مدت ۲۵ سال خبر داد.
رشد پرقدرت شاخص بورس
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه نوزدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۲۱ واحد افزایش، رقم ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد را به ثبت رساند.
شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.
عرضه ۳۵۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه در بورس کالا
تالار حراج باز بورس کالا امروز میزبان عرضه ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران و ۳۵۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و مجتمع سنگ آهن سنگان است.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.