09:26 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
شروعی قرمز؛ پایانی سبز

1400/06/01 13:37

طی معاملات نخستین روز شهریور به ثبت رسید؛

شروعی قرمز؛ پایانی سبز

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، یکم شهریورماه) شاخص کل با افزایش ۳۳۷ واحد در کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی متوقف شد و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش، رقم ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش نماد برتر، برپایه معاملات نخستین شهریورماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۴۲۹ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۲ هزار و ۷۸۳ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه شیمیایی با ۱۰۶ هزار و ۴ معامله به ارزش ۹ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۳۰ هزار و ۸۳۵ معامله به ارزش ۹ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۴ هزار و ۴۵۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال، گروه کانه‌های فلزی با ۴۴ هزار و ۲۳۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۵۲ هزار و ۴۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با یک هزار و ۶۴۳ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۷۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۰۱ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۵۲۳ واحد و بانک پارسیان با ۴۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۵۶ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۹۱۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه اصفهان با ۷۹۶ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۸۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.