11:10 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معادن

تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی
تکمیل مراحل واکسیناسیون در داخل کشور ضمن کمک به فعالیت‌های خدماتی، تاثیر بسزایی در صنایع و گروه‌های مختلف گذاشته است.
۸ میلیارد اوراق بهادار دست به دست شد
در جریان معاملات امروز، (شنبه، بیستم و هفتم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد کاهش، رقم ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد را به ثبت رساند.
نمایندگان مجلس با واردات خودرو موافقت کردند/ اصلاحات ماده ۴
نمایندگان مجلس با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ۱۷۲ رأی موافق موافقت کردند.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
یک قدم تا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
پس از گذشت بیش از یک سال از آزادسازی سهام عدالت و نامشخص بودن وضعیت جاماندگان سهام عدالت، حال تعیین تکلیف این افراد، رنگ واقعیت به خود گرفته است و جاماندگان در یک قدمی سهامدار شدن قرار گرفته‌اند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
چراغ شاخص سبز شد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، هفدهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد را به ثبت رساند.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
افزایش درآمد سالانه ۳۰ درصدی "کیمیاتک"
درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده که بیشترین مقدار را در بازار داخلی مشاهده می‌کنیم، سرمایه ثبت‌شده طی این دوره برابر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش‌شده است.
بورس کالا، بهترین مکان برای قیمت گذاری محصولات
در شرایطی که روز گذشته «علی نیکزاد»، نایب رییس مجلس از کاهش دستوری قیمت سیمان به نرخ 25 هزار تومان و فولاد به 10 هزار تومان طی هفته های آینده خبر داد، معاون وزیر صمت بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی صنایع مادری چون سیمان و فولاد را تعیین قیمت این محصولات از طریق بازاری شفاف مانند بورس کالا به جای قیمت گذاری دستوری خواند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی متوقف شد
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، شانزدهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۵۶ واحد کاهش، رقم ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به ثبت رساند.
روز پرنوسان بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، پانزدهم شهریور ماه) شاخص کل روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت و در نهایت باافزایش یک هزار و ۳۱۲ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد افزایش، رقم ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به ثبت رساند.
رشد ۵۳ درصد استخراج درآمد از معادن "کگل"
معدنی و صنعتی گل گهر در مردادماه سال جاری مجموع فروش محصولات در بازار داخلی را طی این دوره یک‌ماهه برابر با ۶۹۳.۱۵۱ تن ارائه کرده است.
تداوم رشد شاخص بورس تهران
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.