15:51 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه معدن

وزارت صنعت نیازمند جراحی بزرگ است!
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جراحی بزرگی صورت گیرد.
توجه به بخش خصوصی افزایش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت به مشکلات اساسی موجود در سه بخش صنعتی، معدنی و تجاری کشور اشاره و از وزیر جدید درخواست کرد تا توجه به تشکل‌ها و بخش خصوصی افزایش یابد.
افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه معادن
پایگاه خبری راد: در پی افزایش نرخ دلار در ماه‌های اخیر و در نتیجه افزایش درآمد محصولات معدنی، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش معدن خبر داد و افزایش نرخ دلار را تهدید و فرصت همزمان برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور دانست.
شش ماه دوم سال برای فعالان بورس متفاوت خواهد بود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است اگر صادرکنندگان به‌معنای واقعی ارز خود را در سامانه نیما اظهار کنند و کفه عرضه همپای تقاضا در بازار رشد کند، قیمت ارز کاهش خواهد یافت؛ او همچنین معتقد است وضعیت بازار سهام در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۷ متفاوت خواهد بود.
در دومین سفر مستندسازان به معدن چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست با مسئولان معدن گل‌گهر سیرجان که با حضور جمعی از مستندسازان سینمای ایران برگزار شد، گفت: فیلم مستند بعنوان یک هنر- رسانه می‌تواند بهترین کارکرد را در توسعه صنعت معدن و صنایع معدنی کشور ایفا کند.
آغاز ادامه مطالعات اکتشافی معادن خراسان‌شمالی به‌زودی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی از آغاز ادامه فعالیت اکتشافی معادن این استان طی آینده نزدیک خبر داد.
واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!
پایگاه خبری راد: میزان واردات در حوزه صنعت و معدن طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش ۷.۸ درصدی و افزایش ۵۰.۶ درصدی داشته است.
بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در آستانه بهره‌برداری
پایگاه خبری راد: مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد مهریز از ورود تمام تجهیزات فاز نخست بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه تا پایان سال جاری و نصب و راه اندازی آنها در نیمه نخست سال آینده خبر داد.
دستاورد یک سفر برای سینمای مستند
پایگاه خبری راد: با تفاهم‌نامه‌ی مرکز گسترش و "ایمیدرو"، امسال برای نخستین بار در جشنواره سینماحقیقت بخش ویژه‌ای با عنوان "فیلم‌های مستند حوزه معدن و صنایع معدنی" برپا می‌شود و تولید مشترک 5 تا 10 اثر مستند در حوزه معادن گام بعدی این تفاهم‌نامه است.
تأمین 80 درصدی درآمد ملی ایران از محل منابع و جای خالی نوآوری!
پایگاه خبری راد: مدیر آموزش و پژوهش سازمان ایمیدرو با بیان اینکه 80 درصد درآمد ملی آمریکا از محل نوآوری و 80 درصد درآمد ملی ایران از بخش منابع است، گفت: برگزاری جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن بستری برای هدایت کشور به سمت نوآوری است که امیدواریم زمینه‌ای برای حمایت ایده‌های این حوزه ایجاد شود.
در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: هرچند به نظر می‌رسید رییس جمهوری در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور یابد، اما در نهایت این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
چه خواستیم و چه شد!
پایگاه خبری راد: صنعتگران امروز به مناسبت روز ملی بخش مربوطه‌شان، مشکلات و گلایه‌های خود را در حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.
۱۰ پروژه شاخص مورد حمایت قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ پروژه نظیر صنعت نساجی، کیف و کفش جزو اولویت‌های حمایتی کشور محسوب می‌شود.
مالیات بازاریان کرمانشاه و اصفهان را یکسان می‌گیرند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از وضعیت مالیات اصناف کرمانشاه گلایه کرد و گفت: مالیات بازار کرمانشاه و اصفهان را یکی می‌گیرند.
روس‌ها به معادن ایران می‌آیند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور و مذاکره شرکت‌های روسی با ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی خبر داد.