23:50 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصصی

افزایش سود ۵۰ میلیاردی "بوعلی" با برج صنعت پتروشیمی ایران
عظیم‌ترین برج صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصین داخل کشور طراحی و ساخته شده، جهت نصب در واحد پارازایلین وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
ایجاد تعادل در بازار سرمایه با توسعه فرهنگ سهامداری
پیش نیاز رشد بورس، گسترش فرهنگ‌ سرمایه‌گذاری مبتنی بر شناخت و آگاهی از شرایط اقتصادی در سطح دنیا و کشور است؛ افراد جامعه با شناسایی موقعیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند تصمیمات منطقی جهت حفظ و افزایش سرمایه خود اتخاذ کرده و از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، تولید و عرضه سیمان را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری غیر دستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا باعث می شود تا سیمان با قیمت واقعی به دست خریداران واقعی برسد و منجر به کوتاهی دست دلالان از این بازار مانند دیگر حوزه های پتروشیمی و فلزات می شود.
ثبات بازار سرمایه در گروی آسیب شناسی و شناخت صحیح بورس
زمانی که طرح یا لایحه ای درباره بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید تمام نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین مورد نظر به تصویب برسانند یا از تصویب آن خودداری کنند.
پیاده سازی متنوع ترین ابزارهای تامین مالی در صنعت برق
کارنامه بورس انرژی در تامین مالی صنعت برق شامل معامله بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۵,۶۹۵ میلیارد ریال، ۲۳ ۳۵۰ میلیارد ریال از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از طریق پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پروژه است.
راهکارها و راهبردهای بورس انرژی در توسعه صنعت برق
وبینار تخصصی «بررسی چشم‌انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها، با نگاهی به ظرفیت های بازار سرمایه» با همت بورس انرژی ایران و مرکز مالی ایران، برگزار شد.
تولید پژو 205 در ایران
سرخط خبری روزنامه در 12 مرداد در 5 برش بررسی شده است. در این روز روزنامه از توافق گازی ایران و روسیه نوشته اند تا عرضه پیکان یک میلیون تومانی و البته وعده تولید یک خودرو جدید
باید ابزار سرمایه گذاری فراهم شود
عضو هیات مدیره بورس تهران گفت: بی تردید آموزش و فرهنگسازی درخصوص ارتقا سواد مالی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد و باید ابزار و طرح‌های مختلف سرمایه گذاری طراحی شود.
موافقت کمیسیون صنایع مجلس با عرضه خودرو در تالار نقره ای
چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.
با ورود خودرو به بورس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده‌ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.
معاملات کپی و انعکاسی؛ بهترین پاسخ به سیگنال‌فروشی
معاملات کپی و معاملات انعکاسی (تقلیدی)، افزون بر اینکه سبب توسعه بازار و بهبود رفتارهای سرمایه‌گذاری معامله‌گران می‌شوند، به دلیل اطمینان و شفافیتی که در خود دارد، از سیگنال‌فروشی و سوءاستفاده‌های احتمالی آن نیز جلوگیری می‌کند.
وبینار چشم‌انداز صنعت برق، فرصت‌ها و تهدیدها
وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها، امروز یکشنبه ۱۰ مرداد برگزار می‌شود. در این نشست تجدید ساختار صنعت برق در ایران و روند شکل‌گیری بازار برق تشریح و نحوه عملکرد بازار عمده فروشی برق در بورس انرژی ایران بررسی می‌شود.
مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه اندازی شد
مرکز پاسخگویی تخصصی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با هدف پاسخگویی شفاف، سریع و همیشگی راه اندازی شد.