08:20 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
با ورود خودرو به بورس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود

1400/05/10 18:00

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی:

با ورود خودرو به بورس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده‌ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.

به گزارش نماد برتر، حجت الله فیروزی، نماینده مردم فسا چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده‌ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.


وی با بیان اینکه از ابتدای مجلس یازدهم شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن مخالفت خود را با قیمت گذاری دستوری بار‌ها اعلام کرده اظهار کرد: این موضوع بار‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته، زیرا با وارد شدن خودرو در بورس کالا قیمت عرضه و تقاضا خود به خود تنظیم می‌شود.


وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال‌های آتی، افزود: با تدبیر بسیاری از مسئولان در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبات در این بازار ایجاد شده و به طور حتم با آموزش و فرهنگسازی نسبت به توانمندی سهامداران، انتظار می‌رود شرایط بازار هر چه بیشتر رو به بهبودی حرکت کند.


نماینده مردم فسا ادامه داد: صداقت و ارائه اطلاعات واقعی و درست از جمله ساز و کار‌های اصلی برای این حوزه خواهد بود، زیرا مردم با اعتماد وارد آن شده و سرمایه‌های خود را در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند.


فیروزی گفت: مسئولان این حوزه تخصصی، باید ضمن اطمینان‌بخشی به سرمایه گذاران، زمینه را برای ارائه اطلاعات شفاف فراهم کرده تا کسی دچار ضرر و زیان ناشی از نبود اطلاعات کافی نشود.