11:46 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژو

تولید پژو 205 در ایران
سرخط خبری روزنامه در 12 مرداد در 5 برش بررسی شده است. در این روز روزنامه از توافق گازی ایران و روسیه نوشته اند تا عرضه پیکان یک میلیون تومانی و البته وعده تولید یک خودرو جدید
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
تغییر و افزایش تدریجی دامنه نوسان قطعی است
به طور حتم دامنه نوسان با تغییر همراه می‌شود و معاملات بورس بر این دامنه نوسان کنونی مثبت و منفی پنج درصد متوقف نخواهد ماند.
بازگشت پژو 2008 به خط تولید با قیمت 712 میلیون
اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو درباره وضعیت تولید این شرکت در تیرماه نشان می دهد بار دیگر پژو 2008 به خطوط تولید این خودروساز برگشته است.
پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه اول مرداد
بازار خودروهای پرطرفدار، روزهای آخرتیرماه 1400 را با رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار به پایان رساند و نوسان دو درصدی را تجربه کردند.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
شکست بیت‌کوین به عنوان پرچین تورم
نسیم نیکلاس طالب، نویسنده کتاب پرطرفدار قوی سیاه، آماردان و تحلیل‌گر ریسک لبنانی ـ آمریکایی، می‌گوید: بیت‌کوین ارزشی دقیقا معادل با صفر دارد و به عنوان ارز و پرچین شکست می خورد.
اصلاح قانون پرداخت سود سهام با قید فوریت انجام می گیرد
به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اگر نیاز باشد تا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، اصلاح قانون تجارت انجام شود به طور حتم با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را انجام خواهیم بود.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
توضیحی جالب درباره قیمت‌گذاری انرژی با استناد به قبض برق علی کریمی
عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی با اشاره به انتشار قبض برق ۴.۶ میلیون تومانی بازیکن سابق ملی فوتبال، درباره شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران توضیحی جالب ارائه کرد.
فروش مستقیم محصولات "غزر" به مشتریان صادراتی
مدیرعامل شرکت صنعتی زرماکارون گفت: فروش به مشتریان صادراتی به صورت مستقیم توسط خود شرکت صورت می‌گیرد و تنها مبالغ از طرف مشتری به حساب نمایندگان واریز می‌شود.
شروع پیش فروش پنج محصول ایران خودرو از فردا و برای سه روز آینده
ایران خودرو طرح پیش فروش پنج محصول با موعد تحویل حداکثر یک ساله را از فردا به مدت سه روز آغاز می‌کند.
توضیح "غزر" درباره صادرات، انتقال وام، فروش گندم و تغییر طبقه بندی محصولات
زر ماکارون درخصوص صادرات محصولات، انتقال وام بانک ملت با تمام هزینه ها به زیرمجموعه، نرخ فروش به شرکت زرنگار پخش، فروش گندم و تغییر طبقه بندی محصولات توضیح داد.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.