16:17 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقیمی

خبر خوش برای تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح بازنگری‌هایی که در طرح‌ رونق تولید صورت گرفته، از پیش‌بینی پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۵ هزار و ۶۱۰ واحد صنعتی طی این طرح در سال جاری خبر داد و اظهار کرد که واحدهای صنعتی در سال جاری مجموعاً به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که درخواست پرداخت این مبلغ به بانک مرکزی اعلام شده است.
سامانه توانمندی‌های محصولات داخلی ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه‌اندازی سامانه توانمندی‌های محصولات داخلی، علاوه بر ایجاد شفافیت، فرآیند تولید داخلی نیز با رونق همراه خواهد بود.
تولید حداقل یک میلیون و ۲۲۰ هزار خودروی سبک و سنگین در سال 98
پایگاه خبری راد: معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حداقل یک میلیون و ۲۲۰ هزار خودروی سبک و سنگین در سال ۹۸ خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران مشخص شد
پایگاه خبری راد: در نخستین جلسه هیئت نمایندگان نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران اعضای هیئت رئیسه این اتاق مشخص شدند.
عضو اتاق بازرگانی تهران: تا بازسازی و اسکان کنار سیل زده‌ها می‌مانیم
پایگاه خبری راد: عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بخش خصوصی تلاش می‌کند در کنار امدادرسانی فوری به سیل زدگان در سایر مراحل اسکان و بازسازی این مناطق نیز حضور داشته و با حداکثر توان خود به یاری مردم بپردازد.
تعریف ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو/ تحریم‌ها با هدف نابودی خودروسازی بود
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو برای سال جاری خبر داد.
مذاکره‌ای با رنو نداشته‌ایم/ قطعاً رنو بعد از مشخص شدن تحریم‌ها به ایران باز می‌گردد
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح خبر منعکس شده در رسانه‌ها در خصوص بازگشت رنو به ایران گفت: شرکت رنو سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایران کرده است و منتظر مشخص شدن تحریم است.
بازگشت "رنو" به ایران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت کارخانه رنو به ایران و آغاز تولید خبر داد و گفت: احتمالا هفته آینده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به طور کامل پرداخت شود.
تزریق ۳,۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تزریق ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی کشور خبر داد و گفت: به رغم محدودیت‌هایی که برای صنعت قطعه‌سازی کشورمان ایجاد کرده‌اند، با رفع بخشی از مشکل سرمایه در گردش مورد نیاز این صنعت، روند تولید خودرو در کشور افزایشی شده است.
از پلاسکو، آلومینیوم و کاشانی چه خبر؟
پایگاه خبری راد: رئیس بنیاد مستضعفان آخرین وضعیت ساخت پلاسکو و ساختمان‌هایی نظیر آلومینیوم و کاشانی را به عنوان بزرگترین ساختمان‌های تحت تملک این بنیاد تشریح کرد. وی در این گفت‌وگو دلایل طولانی شدن پروسه ساخت پلاسکو را بازگو کرد.
گوش‌هایی که بدهکار قانون نیست!
پایگاه خبری راد: ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار قانونی است که طبق آن اگر واحد تولیدی به دلیل قطع آب، برق و گاز دچار خسارت شود اداره‌های مذکور موظف به محاسبه و پرداخت خسارت آنها هستند اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است.
در سیاست بازگرداندن کوپن تجدیدنظر شود
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است همانطور که تجربه ماه‌های گذشته نیز نشان می‌دهد توزیع کالاهای اساسی به شکل سهمیه‌بندی نتیجه بخش نیست و باید در این سیاست تجدیدنظر شود.
بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی است
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برآوردشان در آغاز امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی است.
افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعاً باور نمی‌کنید.
اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه توجه به سرمایه در گردش از بخش‌های مورد نظر دولت برای حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: در این زمینه طرحی را در دولت مطرح کردیم که در نهایت منجر به این شد تا با دستور رئیس جمهور، ۴۰ هزار میلیارد تومان باید در بخش تولید هزینه شود.