21:14 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معادن

فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم‌ می‌شود
با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو، عرضه و تقاضا در بازار واردات خودرو، منطقی و فضا برای رقابت در این بازار فراهم می‌شود.
سنگ آهنی‌ها به جمع سیمانی می‌پیوندند
امروز بورس کالا میزبان عرضه ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۰ هزار تن گندله سنگ آهن و حدود ۲۰۰ هزار تن سیمان است.
صنعت و بازار خودرو؛ نیازمند تقویت زیرساخت و اصلاح شیوه‌ها
تولید با کیفیت، داخلی سازی، تقویت بنیه صنعت خودروسازی و اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌ها با طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو امکان‌پذیر خواهد شد.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
انتشار اوراق اجاره سهام هیبریدی (ترکیبی) از طریق توثیق و رتبه‌بندی در بازار سرمایه
روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور اوراق اجاره سهام هیبریدی یا ترکیبی از توثیق و رتبه‌بندی منتشر می‌شود.
عرضه صکوک اجاره سهام ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "صمعاد۴۰۷" عرضه عمومی خواهد شد.
سه کماندار "تجلی" را بشناسید
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تجلی" در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها به تفکیک گروه صنعت منتهی به شهریورماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۶،۳۷۱ میلیارد ریال بود.
صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، دوازدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۸ هزار و ۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۷۰ واحد افزایش، رقم ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد را به ثبت رساند.
«شیمیایی‌ها» در صدر معاملات بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، یازدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۲۱۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد را به ثبت رساند.
صدرنشینی "فلزات اساسی"
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، چهارم مهر ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۶۰۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۸۸ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد را به ثبت رساند.
بازار سرمایه؛ سپری مقاوم مقابل تورم
زمانی که پول در بانک دپو شود، افزایش نقدینگی دور از انتظار نیست و این در حالی است که بازار سرمایه می تواند از رشد تورم جلوگیری کرده و سپری برای ایجاد تورم در کشور باشد.
مس، فلزی سرخ در مسیر رشد و پیشرفت
استخراج فلز مس در سال های اخیر با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا صورت گرفته و به همین سبب، محصول به دست آمده دارای کیفیت بالایی است.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
فولادی‌ها در انتظار اصلاح هستند
اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه معدن، تسهیل در قوانین و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های شبانه می‌تواند آرامش بیشتری به بازار فولاد کشور تزریق کند.