19:35 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دکتری

نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
نصب ۶۵ دستگاه نسل جدید شتابنگار در کشور/تجهیز ۵ استان پرجمعیت با سیستم نسل چهارمی‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ ایستگاه شتاب‌نگار فعال در کشور داریم، گفت: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶۲ دستگاه شتاب‌نگار از نوع نسل چهارم را که قابلیت‌های بسیار ارزشمندی دارند، خریداری و به کشور وارد کردیم و به دلیل اهمیت استان تهران ۴۶ ایستگاه‌ شتاب‌نگاری از ۹۸ ایستگاه استان تهران مجهز به دستگاه‌های جدید شده است.
ایران خودرو و سایپا در خواب زمستانی!
پایگاه خبری راد: این صنعت که در بدو تولد قرار بود در کمتر از ۲۰ سال به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود امروز پس از چند دهه همچنان یک مونتاژ کار و وارد کننده بیش نیست.
معاون جدید امور اقتصادی وزارت اقتصاد منصوب شد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی محمدعلی دهقان دهنوی را به عنوان معاون جدید امور اقتصادی این وزارتخانه به جای حسین میرشجاعیان منصوب کرد.
ساخت دستگاه تکثیر ژن با قیمتی معادل یک دهم نمونه خارجی
پایگاه خبری راد: جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف پس از سه سال تلاش مداوم موفق به ساخت دستگاه تکثیر ژن با قیمتی معادل یک دهم نمونه خارجی آن شدند.
تولید نانو لیپوزوم‌هایی با کاربرد انجماد سلول‌های بنیادی و دارورسانی هدفمند
پایگاه خبری راد: محققان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نانو لیپوزوم‌های حساس به سرما را تولید کردند که از آن می‌توان در انجماد سلول‌های بنیادی و همچنین برای درمان سرطان استفاده کرد.
بومی‌سازی نانوجوهرهای ضدجعل برای ارتقای امنیت اسناد مالی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز در تحقیقات فاز آزمایشگاهی به فرمولاسیون نانوجوهر ضد جعل دست یافتند که می‌توان از آن جهت افزایش امنیت اسکناس‌ها و اسناد مالی بهره برد.
راه‌اندازی دانشکده جدید در اربیل عراق با کمک دانشگاه ارومیه
پایگاه خبری راد: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه در بازدید از دانشگاه صلاح الدین اربیل عراق، از راه‌اندازی دانشکده جدید در اربیل عراق با کمک دانشگاه ارومیه خبرداد.
حرکت استارتاپ‌های آب و انرژی شتاب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، «آبان» شتابدهنده‌ای با هدف حمایت از تجاری‌سازی استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی در شهرک صنعتی قدس افتتاح شد.
تولید نانوپوشش‌های ضدخوردگی با همکاری پژوهشگاه رنگ و بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه رنگ ایران با همکاری یکی از شرکت‌های بخش خصوصی نسل جدیدی از نانو رنگدانه‌های ضدخوردگی را سنتز کردند که به گفته این محققان با مقادیر کمی از این رنگ‌دانه‌ها می‌توان به مقاومت عالی ضد خوردگی دست یافت.
حدود ۳۰ درصد اساتید ما خانم هستند
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: می‌توان در وزارت علوم نمادی از دانشگاه جندی شاپور را طراحی کرد و ما پیگیری می‌کنیم که در ورود به ساختمان وزارتخانه این به چشم بیاید که ما وارث دانشگاه جندی شاپور هستیم.
ساختمان‌هایی که قُرص و محکم ساخته نشدند
پایگاه خبری راد: بسیاری از افرادی که اقدام به خرید یک خانه و یا ساختمان می کنند و شاید در نگاه نخست، ظاهر زیبای ساختمان آنان را جذب کند اما چگونه اطمینان می‌یابند که در باطن این خانه، از مصالح با کیفیت و مناسبی برای استحکام بنا، استفاده شده است.
تولید نانوپانسمان‌های دیابتی تحت حمایت صنعت
پایگاه خبری راد: پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری یک شرکت دارویی موفق به ساخت نانوپانسمان‌های افزایش‌دهنده سرعت ترمیم زخم شده است که از این پانسمان می‌توان جهت تسریع ترمیم زخم‌های عفونی به ویژه زخم‌های دیابتی استفاده کرد.
میزان میل مردم ایران به خشونت
پایگاه خبری راد: نتایج بخش‌هایی از نتایج طرح ملی سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران نشان می‌دهد میل به خشونت در بین مردم ایران کم است.
بیشتر حرف این روزهای قطعه‌سازان خودرو
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قطعه‌سازی را مهم‌ترین چالش فرآیند تولید موتور خودرو در ایران دانست و افزود: قسمت عمده قطعات (به جز مواد معدودی) در داخل ساخته می‌شوند و آنچه اکنون بیشتر قطعه‌سازان ما را آزار می‌دهد، تأمین نقدینگی و واردات مواد اولیه از خارج کشور است.