08:12 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دکتری

کاهش هدررفت آب و خاک با روش محقق ایرانی/معرفی برترین مقاله انجمن علوم خاک آمریکا
نماد برتر- مقاله مستخرج از رساله دکتری دانش‌آموخته گروه مهندسی آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان مقاله برتر سال ۲۰۲۰ انجمن علوم خاک آمریکا انتخاب شد. انتخاب مقاله دانش آموخته دانشگاه به عنوان مقاله برتر سال ۲۰۲۰ انجمن علوم خاک آمریکا
ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم‌شونده و دوستدار محیط‌زیست
نماد برتر- محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به‌کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه‌های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه‌های دارای پوشش آسیب‌دیده، اثر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری فلزات و آلیاژهای پوشش داده‌شده در صنعت ایجاد کنند.
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حقوق بین‌المللی فضای سایبری
نماد برتر- ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای مفاهیم سیاست های کلان و چارچوب های اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات متنوع و متکثر فضای سایبری را تبیین کرد.
چگونه می‌توان عادت‌های مصرف انرژی افراد را تغییر داد؟
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دو اپراتور تلفن همراه بسته‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف‌شده‌ خود را باز می‌گردانند.
 خیز بلند «مبین وان» به سوی توسعه پرتفوی
نماد برتر- مجمع عادی سالیانه شرکت مبین وان کیش با حضور بیش از 58 درصد از سهامداران در مجتمع پیامبر تهران برگزار شد.
پروانه کار موقت برای محققان خارجی صادر می‌شود
نماد برتر- تفاهم‌نامه صدور پروانه کار موقت محققان خارجی، پسادکتری و استاد وابسته خارجی به امضای رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.
عرضه دستگاه پالایشگر هوا و آب با قابلیت حذف آلودگی‌های میکروبی و  ویروسی
نماد برتر-محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از پلاسما دستگاهی برای پالایش هوا عرضه کردند که بدون نیاز به فیلتر و مواد مصرفی قادر است آلودگی‌های ویروسی و میکروبی را از محیط پالایش کند.
دکتر، مهندسی را مثل مته در ذهن فرزندان فرو کردیم!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید برای همه شغل‌ها ارزش قایل شویم گفت: مهارت‌های ورود به بازار کار باید از دوران دبستان به دانش آموزان ارائه شود و در سنین بالاتر مربیانی هدایت دانش آموزان را برعهده بگیرند.
نقش تعاونی‌ها در اشتغال اقشار کم‌درآمد
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد وضعیت توانمندی اقشار ضعیف تحت پوشش شرکت‌های تعاونی چندان رضایت‌بخش نبوده و در این خصوص شرکت‌های تعاونی چندان موفق عمل نکرده‌اند.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
راهکارهایی برای کاهش فشار تورم در ایران
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد ارومیه گفت: خصوصی سازی می‌تواند منجر به رقابت بیشتر و رونق تولید شود.
ساخت سیستم‌های رباتیکی و مکانیکی با الهام از حرکات سوسک/یافته‌های جدید محققان‌ از حشرات ۶پا
پایگاه خبری راد: محققان پردیس فنی دانشگاه تهران در مطالعات اخیر خود در فضای آزمایشگاهی، سیستمی را طراحی کردند تا با آن حرکات سوسک را مورد بررسی قرار دهند؛ به گفته آنها این ارزیابی‌ها با استفاده از سیستم تصویربرداری از بدن و حرکات این حشره بوده است و به یافته‌های قابل توجهی دست یافتند و قرار است از این یافته‌ها در طراحی سیستم‌های رباتیکی بهره ببرند.
گام مشترک صنعت و دانشگاه برای ساخت حسگر شناسایی مواد قابل انفجار
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مالک‌اشتر موفق به ساخت نانوحسگری برای تشخیص ارزان، دقیق و سریع مواد قابل انفجار شدند.
همکاری وزارت بهداشت در تسریع تولید داروهای استارتاپ‌ها
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به همکاری مناسب وزارت بهداشت با استارتاپ‌ها گفت: این همکاری موجب شده که تعداد قابل توجهی از داروهای تولیدشده به مرحله تولید برسند.
ملاحظه کاری‌هایی که در گزارش برخی ناظران معدن می‌شود!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: از ۱۱۷ معدن فعال مازندران، تنها ۷۰ معدن مسئول فنی دارد.