03:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یک میلیون بشکه

سقوط قیمت نفت رکورد زد
نماد برتر- قیمت نفت با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و وضع محدودیتهای جدید، در پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایینترین حد در چهار ماه گذشته نزول کرد.
نفت دو درصد سقوط کرد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد.
احتمال تاخیر سه ماهه افزایش تولید اوپک پلاس
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در نشست آتی وزیران اوپک پلاس احتمالا با تمدید کاهش تولید در سطح فعلی موافقت خواهند کرد.
ریزش قیمت نفت متوقف شد
نماد برتر- نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش پیدا کرد اما فضا در بازار تحت تاثیر افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا تیره مانده است.
اوپک پلاس ضربه دیگری متحمل شد
نماد برتر- لیبی پس از آتش بس میان گروههای رقیب، قرار است آخرین میدان نفتی مهم خود را بازگشایی کند که به معنای پیچیده شدن تلاشهای اوپک برای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه بدون برهم خوردن توازن بازار است.
نفت ساز کاهشی زد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و نگرانی های مرتبط با وضعیت تقاضا، حدود دو درصد سقوط کرد.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به آمار هفتگی رشد ذخایر نفت آمریکا که نگرانیها نسبت به اشباع عرضه جهانی را برانگیخت، کاهش یافت.
ساخت پالایشگاه‌های جدید غیرضروری در چین
نماد برتر- چین در حال ایجاد ۱.۴ میلیون بشکه در روز ظرفیت جدید پالایش نفت است که ساخت آن تا پنج سال دیگر همزمان با پیک تقاضا برای سوخت در این کشور تکمیل خواهد شد.
ورود نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی
نماد برتر- نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی پس از محاصره هشت ماهه تاسیسات نفتی این کشور از سوی نیروهای خلیفه حفتر، وارد پایانه حریقه شد.
چهارشنبه یک میلیون بشکه نفت در بورس عرضه می‌شود
نماد برتر- نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از عرضه یک میلیون بشکه نفت‌خام در آخر هفته جاری خبر داد.
تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی‌رود
نماد برتر- طبق جدیدترین گزارش دورنمای انرژی بلندمدت شرکت BP، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است به پیک خود رسیده باشد، زیرا پاندمی کووید ۱۹ باعث کندی رشد اقتصاد جهانی و تسریع گذار به سوی سوختهای پاکتر شده است.
فروش لوله‌های نفت به عنوان قراضه در ونزوئلا
نماد برتر- دولت ونزوئلا برای بهره برداری از ظرفیت تولید نفت ایالت موناگاس برای تولید بنزین و دیزل، قصد دارد از زیرساخت انرژی کشورش استفاده کرده و به به پیمانکاران به جای پول، قطعات قراضه تاسیسات نفتی عرضه کند.
چهار متغیر موثر بر سود شرکت ها برای پیش بینی روند بازار در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه برای پیش بینی روند بورس طی هفته جاری،چهار متغیر اثر گذار بر سود شامل نرخ کامودیتی‌ها، نرخ دلار، نرخ تورم و P/E شرکت ها را مورد ارزیابی قرار داد.
 سه سناریوی جذاب از سهام تا پایان سال
نماد برتر- سه سناریو برای دورنمای بازار سهام در این هفته، در میان مدت و تا پایان سال ترسیم شده است. اجماع تحلیلگران اما همگی روی رشد ادامه‌دار تاکید دارد.
آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را به دلیل انتظار برای رشد کمتر مصرف در چین، در مقایسه با گزارش ماه گذشته خود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.