13:51 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه پنهان

 قدم اول دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت
پایگاه خبری راد: دولت برای خاموش کردن تنور قاچاق سوخت ، با اجرای مقدمات لازم برای احیای کارت سوخت نخستین قدم را برداشته و قرار است از این طریق آماری از میزان مصرف در نقاط مختلف به دست آورد.
برنامه‌های جدید خرید برق از بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل توانیر از ارائه راهکارها و برنامه‌هایی برای تقویت بخش خصوصی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته خرید برق تابستان با قیمتی مناسب برای چهار ماه سال مد نظر قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که هر واحدی که برق تولید کرده و نصب نیروگاه داشته باشد با همکاری شرکت گاز و قولی که از آنها گرفته‌ایم، قرار شده در زمان مذکور برق را مگاواتی ۳۸۰ تومان خریداری کنیم.
بی‌عدالتی در توزیع یارانه پنهان برق
پایگاه خبری راد: یک محقق و کارشناس در حوزه اقتصاد انرژی گفت: با هزینه‌های کلان بیت‌المال، برق تولید می‌شود و با کمترین اعداد و ارقام ممکن به صورت نابرابر و ناعادلانه در اختیار مشترکان و افراد قرار می‌گیرد.
"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
وقتی بودجه ایران در کشورهای دیگر مصرف می‌شود!
پایگاه خبری راد: "سرسام آور" بهترین لقبی است که می‌توان به آمارهای حوزه بنزین نسبت داد؛ فرآورده نفتی که میزان مصرف آن نه تنها در کشور مرز خطر را رد کرده، بلکه پای آن از مرز کشور هم گذشته و به صورت قاچاق وارد کشورهای همسایه شده است. با یک حساب سرانگشتی و طبق گفته‌های مسئولان می‌توان فهمید که دولت هرماه حدود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان برای بنزین یارانه می‌دهد.
بودجه کشور با بنزین آتش می‌گیرد!
پایگاه خبری راد: ظرف مصرف بنزین در کشور لبریز شده و با رد شدن از مرز حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز، چراغ خطر آن روشن شده است. بنزینی که نرخ آن واقعی نیست و دولت مجبور به پرداخت یارانه پنهانی بابت بنزین است، تا جایی که گفته می‌شود دولت روزی ۳۰ میلیون دلار یارانه پنهان بابتی بنزین پرداخت می‌کند.
۱۲ راهکار اتاق بازرگانی برای خروج از مشکلات ارزی و تجاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخت و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری ۱۲ راهکار ارائه کرد.
۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای گازوئیل!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که در سال ۹۵، رقمی معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به گازوئیل داده شد، گفت: اگر طرح نوسازی ۶۵ هزار کشنده اجرایی شود، در مصرف ۹.۲ میلیارد لیتر در گازوئیل صرفه جویی می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد