02:58 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گواهی سپرده

کارت اعتباری ۲ بانک برای سهامداران عدالت نهایی شد/ آمار روزانه معاملات
نماد برتر- مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با اشاره به معامله روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی گفت: فرایند اعطای کارت اعتباری ۲ بانک برای مشمولان سهام عدالت نهایی شده که بزودی عملیاتی می‌شود.
دادوستد بیش از ۳.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا
نماد برتر- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار نوین مالی بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۸ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، پسته بادامی و فندقی، زیره سبز، کشمش و نیز سکه طلا خرید و فروش کردند و ارزش بیش از ۲۰۶۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به راه اندازی «تالار حراج باز» از فردا و انجام مراحل نهایی برای آغاز معاملات مناقصه در بورس کالا اختصاص داشت.
یک ابزار طلایی دیگر در راه بورس کالا
نماد برتر- سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران می‌گوید که با توجه به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی در بازار گواهی سپرده شمش طلا، پیش‌بینی می‌شود این بازار با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شود. به گفته او، با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.
صندوق های سرمایه گذاری با دارایی پایه محصولات کشاورزی مجوز گرفتند
نماد برتر- رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری از صدور مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با دارایی پایه محصولات کشاورزی خبر داد.
معاملات دومین نماد گواهی سپرده خرما در بورس کالا آغاز شد
ماد برتر- در پی بازگشایی دومین انبار رطب مضافتی در بورس کالای ایران از روز شنبه ۲۷ دی ماه، معاملات نماد این گواهی سپرده از امروز ۳۰ دی ماه آغاز شد.
دومین انبار خرما بازگشایی می‌شود
نماد برتر- مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از گشایش دومین انبار رطب جهت انجام معاملات گواهی سپرده کالایی از روز شنبه ۲۷ دی ماه خبر داد که زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار نیز روز سه شنبه ۳۰ دی ماه اعلام شده است.
پذیره‌نویسی صندوق سهامی قابل معامله زرین کوروش از فردا
نماد برتر- پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری در سهام قابل معامله زرین کوروش با نماد "زرین" از فردا در فرابورس آغاز می شود.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
زنجیره ابزارهای مالی کالاهای کشاورزی تکمیل شد
نماد برتر- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: امروز با افتتاح معاملات صندوق‌های کالایی کشاورزی، شاهد تکمیل زنجیره ابزارهای مالی بورس کالا برای معاملات حوزه کشاورزی هستیم؛ به طوریکه هم اکنون محصولات کشاورزی در بازار فیزیکی، مشتقه و مالی بورس کالا فعال هستند.
اولین معاملات صندوق های کشاورزی و گواهی سپرده خرما از فردا
نماد برتر- برای اولین بار معاملات صندوق های کالایی کشاورزی و گواهی سپرده خرمای مضافتی فردا سه شنبه در بورس کالا انجام می شود .
درج «نهال» و «سحرخیز» بر تابلوی معاملات
نماد برتر- پذیره نویسی دو صندوق کالایی کشاورزی با نمادهای نهال و سحرخیز برای نخستین بار در بورس کالای ایران از امروز آغاز شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. فعالیت این دو صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی از جمله پسته، زعفران و زیره سبز است.
زمان پذیره‌نویسی جدیدترین صندوق قابل معامله در بازار سرمایه اعلام شد
نماد برتر - خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز ، کارمزد بسیار اندکی به نسبت سهام دارد و این صندوق با 100 میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد 10 هزار ریال ، پذیره‌نویسی خود را روز یکشنبه 14 دی ماه ساعت ۹ صبح آغاز خواهد کرد.
بورس کالا آماده معاملات گواهی سپرده رطب مضافتی شد + شرایط
نماد برتر- بورس کالا از گشایش انبار رطب مضافتی با هدف انجام معاملات گواهی سپرده کالایی خبر داد که از یکشنبه آینده برای اولین بار انجام می شود .
صندوق‌ سرمایه‌ گذاری گروه زعفران سحرخیز، با هدف پیشگیری از خام فروشی زعفران
نماد برتر- عضو هیأت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: ساز و کارهایی که در صندوق های سرمایه‌گذاری کالایی در نظر گرفته می‌شود با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن بازار از خام فروشی زعفران پیشگیری می‌کند و ضمن تلاش برای ایجاد بهترین بازدهی برای سرمایه‌گذاران گام مؤثری در حمایت هر چه بیشتر از زنجیره ارزش زعفران است.