01:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گزارش ماهانه

قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از کاهشی که شب گذشته داشت، در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در معاملات روز سه شنبه افزایش پیدا کرد.
قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از کاهشی که شب گذشته داشت، در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در معاملات روز سه شنبه افزایش پیدا کرد.
کاهش تب صنایع بورسی
نماد برتر- در میان صنایع ۳۸ گانه بورسی، ۳۲ گروه با افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود مواجه شدند و تنها شاهد سبزپوشی ۶ صنعت بودیم.
نفت در شکستن سقف قیمت ناکام ماند
نماد برتر- بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر پیش بینی های بدبینانه از دورنمای تقاضای جهانی برای نفت کاهش داشت اما در پی افت عرضه آمریکا به رشد هفتگی دست یافت.
نفت سنگین ایران گرانتر شد
نماد برتر- گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته ۱۲ دلار و ۷۱ سنت معادل ۵۴ درصد افزایش نسبت به ماه مه داشت.
افزایش تقاضا برای نفت اوپک از سال آینده
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت خام این گروه در سال میلادی آینده بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد و از سطح مشاهده شده پیش از بحران ویروس کرونا فراتر خواهد رفت.
نگرانی‌های کرونایی نفت را کاهشی کرد
نماد برتر- قیمت نفت روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های جدید برای فعالیت کسب و کارها در پی تشدید شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش تولید اوپک پلاس از ماه میلادی آینده، بیش از دو درصد سقوط کرد.
هشدار آژانس بین المللی انرژی نسبت به خطر اوج گیری کرونا
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی برای نفت را بالاتر برد اما هشدار داد احیای تقاضا به دلیل اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا ممکن است به خطر بیافتد.
مانع اصلی بهبود مصرف نفت
نماد برتر- در شرایطی که تقاضا برای نفت در بحبوحه قرنطینه برای مهار کرونا سقوط کرده است، تحلیلگران تلاش می‌کنند پیش بینی کنند تقاضا چه زمانی به سطح پیش از بحران بازخواهد گشت.
افزایش تولید نفت اوپک پلاس از سال آینده
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که توازن سریع‌تر بازار نفت ممکن است به اوپک و سایر تولیدکنندگان فرصت دهد تولیدشان را در سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.
قیمت نفت بالا رفت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا بالا رفت اما رشد قیمتها به دلیل دورنمای تیره اقتصاد شماره یک جهان و نگرانیها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد.
ارزش سبد نفتی اوپک ۴۸ درصد کاهش یافت
نماد برتر- ارزش سبد نفتی اوپک (ORB) در آوریل با ۴۸ درصد کاهش ماهانه، برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد که طولانی‌ترین دوره کاهش ماهانه در پنج سال اخیر است.
نفت آمریکا نزدیک ۲۰ دلار لنگر انداخت
نماد برتر- نفت آمریکا در محدوده پایین ۲۰ دلار در هر بشکه ماند و تحت تاثیر موج پیش‌بینی‌های ناامیدکننده از کاهش تقاضای جهانی که خوش بینی به تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، با دومین کاهش هفتگی متوالی روبرو است.
سردرگمی بازار درباره کاهش واقعی تولید نفت
نماد برتر- با گذشت چند روز از توافق کاهش تولید اوپک پلاس برای تقویت بازار که درگیر بحران ویروس کرونا شده است، محاسبات تولیدکنندگان هنوز جای سوال دارد.
واکنش مشترک عربستان و روسیه به سقوط قیمت نفت
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در پی ناکامی توافق جدیدکاهش تولید اوپک پلاس برای مهار ریزش قیمت نفت، اعلام کردند که آماده اند در صورت لزوم تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.