13:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گاز و پتروشیمی

سود خالص "حفاری" ۳۲۳ درصد افزایش یافت
نماد برتر- شرکت حفاری شمال در دوره منتهی به ۳۱شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته افزایش ۶ درصدی درآمدهای عملیاتی، افزایش ۲۹۰ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۳۲۳ درصدی سود خالص، افزایش ۷۶ درصدی دارایی‌ها و افزایش ۱۶۳ درصدی سود انباشته داشته است.
مقایسه عملکرد ۶ ماهه "شرانل" با دوره مشابه گذشته
نماد برتر- شرکت نفت ایرانول در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته، افزایش ۲۴ درصدی در درآمدهای عملیاتی، افزایش ۵۷ درصدی در سود عملیاتی، افزایش ۶۲ درصدی در سود خالص، افزایش ۲۳ درصدی در دارایی‌ها و کاهش ۱۱ درصدی در سود انباشته داشته است.
اثر عرضه اولیه ۱۵ درصدی "چخزر" با شناسایی سود ۷۲ میلیاردی
نماد برتر- تاپیکو از اثر عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام چوب خزر کاسپین و شناسایی سود ۷۲ میلیارد تومانی برای زیرمجموعه ۱۰۰ درصدی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
توقف نماد تاپیکو و ۸ شرکت / تعلیق شرکت فرابورسی و محدودیت حجمی" چخرز"
نماد برتر- نماد هلدینگ تاپیکو به همراه ۸ شرکت دیگر برای یک ساعت و دو روز بسته و سهام شرکت تازه وارد چوب خزر کاسپین هم مشمول محدودیت حجمی در هر سفارش شد.
نسبت های مالی مهم "شپاس" کاهشی شد
نماد برتر- شرکت نفت پاسارگاد در دوره منتهی به ۳۱شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته، کاهش ۲۲ درصدی درآمدهای عملیاتی، کاهش ۷۷ درصدی سود عملیاتی، کاهش ۶۴ درصدی سود خالص، افزایش یک درصدی دارایی‌ها و کاهش ۱۳ درصدی سود انباشته داشته است.
چراغ بورس سبز ماند
نماد برتر- روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل این بازار بیش از ۷۰۰۰ واحد صعود کرد.
نفت، گاز و پتروشیمی با دانش‌بنیان عجین شود
نماد برتر- رئیس کمیته دانش‌بنیان در انجمن نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه شعار اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقتصاد بدون نفت است، گفت: این در حالی است که نفت، گاز و پتروشیمی مزیت نسبی کشور ماست و باید با مقوله دانش بنیان عجین شود.
بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت
نماد برتر- شاخص کل بورس هم امروز هم روندی صعودی داشت؛ به طوری که بعد از مدت‌ها دوباره به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت.
هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال ۹۲ افزایش ۸۰ درصدی دارد، گفت: ارزش تولید محصولات نهایی این طرح‌ها در مجموع به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
شاخص کل منفی شد، شاخص هم وزن مثبت ماند
نماد برتر- شاخص کل امروز روندی نزولی در پی گرفت این در حالی است که شاخص هم وزن صعودی ماند. در واقع سهام شرکت‌های بزرگ مانند صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان امروز روندی نزولی داشتند.
فراز و فرود شاخص بورس در دوم آذر ماه
نماد برتر- بازار سرمایه امروز بر مدار نوسان در حرکت بود و در حالی که در ساعات میانی معاملات روندی نزولی داشت، در ساعات پایانی روندی صعودی به خود گرفت.
رفت و برگشت بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
نماد برتر- شاخص کل بورس امروز با رقمی صعودی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت اما در ساعات پایانی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و دوباره وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شد.
ایران در رتبه هفتم تامین و احداث پروژه های صنعت نفت
نماد برتر- در بین ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، یک شرکت ایرانی در جایگاه هفتم قرار گرفت.
ادامه روند صعودی بورس
نماد برتر- شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند روز گذشته روندی صعودی داشت و در ساعات ابتدایی معاملات امروز به یک میلیون و ۲۶۸ هزار واحد نیز رسید. البته این بازار در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد ایستاد.
رفع محدودیت‌های خرید صنایع کوچک از بورس کالا
نماد برتر- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با پیگیری‌هایی که وزارت صمت با بورس کالا انجام داده است، صنایع کوچک می‌توانند با توجه به محدودیت‌های موجود، خرید سه ماهه را به ‌صورت یکجا و ماهانه انجام دهند، چون میزان خرید صنایع کوچک با بزرگ متفاوت است و این مشکل همواره در سطح بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد.