23:40 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گازسوز

 نانوکاتالیست‌های خودرویی به منظور بهبود شاخص‌های کیفیت هوا بهینه می شوند
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری نانو، نانوکاتالیست‌های خودرویی را تولید کردند که توانایی به حداقل رساندن گازهای آلاینده‌ خروجی از اگزوز خودروها و بهبود شاخص‌های کیفیت هوا را دارد.
عراق به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است!
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا دولت جدید عراق را برای افزایش تولید و صادرات نفت شمال این کشور به ترکیه در آستانه بررسی تمدید معافیت بغداد از تحریم‌ها برای ادامه واردات گاز ایران، تحت فشار قرار داد.
بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از خریداری ۸۰۰۰ بخاری گازسوز «هرمتیک» برای مدارس مناطق سردسیر خبر داد.
راهکارهایی برای پایان دادن به کابوس گاز گرفتگی
پایگاه خبری راد: برخلاف تصوری رایج گازگرفتی تنها از طریق نشت گاز از دودکش خانه خود رخ نمی دهد و ممکن است از دودکش بخاری تا دبوار همسایه نیز سبب وقوع این حادثه شوند، موضوعی که سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آن هشدار داده است.
مراقب قاتل خاموش در سرما باشید!
پایگاه خبری راد: به دلیل خطرآفرینی نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی غیراستاندارد، برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده و نکات ایمنی در این رابطه را رعایت کرد.
۳۰ درصد شبکه توزیع برق استان تهران فرسوده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده بوده و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.
جزئیات گازسوز کردن ۲۰ هزار خودروی سنگین اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح CNG سوز کردن ۲۰ هزار خودروی سنگین اظهار کرد: کار تبدیل و گازسوز کردن بر عهده وزارت صنعت است و زمان دو ساله به ما پیشنهاد داده‌اند.
ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده نزدیک
مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل همگانی کشور با اشاره به اینکه برگه تست مخازن خودروهای گازسوز در بازار به طور غیرقانونی خرید و فروش می‌شود، گفت: ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
مکاتبه با وزارت صنعت برای جایگزینی ۱۰ هزارتاکسی و۵۰۰۰ اتوبوس در تهران
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به آمادگی دستگاه‌های مختلف برای آغاز سال تحصیلی گفت: از ابتدای آبان ماه تردد هرگونه خودروی آلاینده، کامیون، کامیونت و ون‌های فاقد معاینه فنی در کلانشهر تهران ممنوع است.
انبارسازی نفت در عربستان برای سودجویی از تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد یافتن خریدار برای فروش نفت بیشتر برای عربستان دشوارتر از حد انتظار بوده و سبب شده این کشور ذخیره سازی را آغاز کند تا پس از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از این شرایط به نفع خود بهره برداری کند.
در افزایش کارایی نیروگاه‌ها موفق نبوده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به افزایش مصرف گاز در نیروگاه‌ها به جای سوخت مازوت اظهار کرد: متاسفانه در افزایش کارایی نیروگاه‌ها موفق نبوده‌ایم و خوب عمل نکرده‌ایم.
دنیا روی انرژی پول کافی خرج نمی‌کند
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی با اعلام این‌که سرمایه‌گذاری جهانی در بخش انرژی برای سومین سال متوالی افت کرد و در سال ۲۰۱۷ دو درصد کاهش یافت، نسبت به عدم هزینه کافی روی انرژی هشدار داد.
انتظار 20 ساله برخی مناطق یزد برای برخورداری از نعمت گاز
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به محرومیت 15 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت شبکه گازرسانی، گفت: عملیات گازرسانی به 76 روستای دیگر استان برای بالغ بر 4500 خانوار در دست اجراست .
اعلام اسامی ۱۲ کالای غیر استاندارد
پایگاه خبری راد: مدیرکل اداره استاندارد تهران با اشاره به بررسی پرونده‌ واحدهای تولیدی پایتخت، از ابطال پروانه استاندارد ۱۲ قلم کالا و صدور پروانه برای ۲۸ فرآورده طی ماه گذشته خبر داد.
قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد
پایگاه خبری راد: به دنبال مجوز شورای رقابت برای افزایش ۷.۰۱ درصدی قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا، قیمت برخی محصولات این شرکت افزایش یافت.