23:07 | يكشنبه 3 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اقتصاد

نحوه انتخاب رئیس سازمان بورس در مجلس بررسی می‌شود
نماد برتر- کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته جاری به بررسی نحوه رعایت موازین قانونی در انتخاب رئیس سازمان بورس می‌پردازد.
صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه طی ۹ ماه
نماد برتر- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام توضیحی از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها از سود انباشته از صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه ۱۷۶ شرکت طی ۹ ماه خبر داد.
عزم مجلس برای جدا کردن بورس از دولت + حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه
نماد برتر- عضو کمیسیون تلفیق از عزم مجلس برای جدا کردن بورس از دولت و وزارت اقتصاد و حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده خبر داد.
جلسه فوق العاده با دژپسند و قالیباف اصل برای رسیدگی به وضعیت بحرانی
نماد برتر- نماینده مجلس از جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به وضعیت آشفته و بحرانی بورس با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس خبر داد.
تحقیق و تفحص از سازمان بورس و استقلال از دولت / زیان ۷۰ درصدی سهامداران
نماد برتر- عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام زیان ۵۰ تا ۷۰ درصدی سهامداران از دو طرح ⁧استقلال بورس از دولت و تحقیق و تفحص از سازمان خبر داد.
پیشنهاد معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از سود انباشته
نماد برتر- عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از ارسال پیشنهاد معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از محل سود انباشته به کمیسیون تلفیق جهت حمایت از بازارسرمایه خبر داد.
یک طرح بورسی به نفع ناشران در مجلس بررسی می شود
نماد برتر - پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی که از محل سود انباشته افزایش سرمایه می دهند، به مجلس ارائه شد.
تخلفات بورس زیره ذره بین نمایندگان!
نماد برتر- یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که تحقیق و تفحص از بورس⁩ بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
همکاری سازمان بورس و مجلس برای حل مشکلات بازار سرمایه / تدوین پیشنهادات
نماد برتر- عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از همکاری مشترک سازمان بورس و کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکلات بازار سرمایه خبر داد.
شرط تامین منابع مالی دولت از بورس + آمار اقدامات نظارتی حقوقی
نماد برتر- مدیرعامل بورس تهران با اعلام آمار اقدامات نظارتی حقوقی بازار در ۹ ماهه سال جاری گفت: تامین منابع مالی دولت از بازار سرمایه مستلزم حفظ ثبات این بازار است.
۵ ماده طرح بانکداری جدید تصویب شد/ کنترل تعارض منافع هیات عالی بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب ۵ ماده طرح بانکداری جمهوری اسلامی و با محوریت کنترل تعارض منافع هیات عالی بانک مرکزی و لزوم تایید صورت های مالی توسط سران سه قوا خبر داد .
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
چرا حال بورس خوب نمی شود؟
نماد برتر- روند نزولی بازار سرمایه در هفته جاری درحالی ادامه داشت که برخی صاحب نظران معتقد بودند در هفته جاری و با کاهش ریسکهای سیاسی، ورق بورس برمی گردد و این بازار دوباره حرکت خود را بر مدار صعود آغاز می کند؛ اتفاقی که رخ نداد و همچنان سایه برخی اتفاقات سیاسی و تصیمات اقتصادی بر سر بازار سرمایه سنگینی می کند.
مصوبه وزیر صمت غیر قانونی است
نماد برتر- واکنش شدید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به قیمت گذاری دستوری فولاد: مصوبه وزیر صمت غیر قانونی است.
اولین معاملات صندوق های کشاورزی و گواهی سپرده خرما از فردا
نماد برتر- برای اولین بار معاملات صندوق های کالایی کشاورزی و گواهی سپرده خرمای مضافتی فردا سه شنبه در بورس کالا انجام می شود .