11:23 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمبود آب

قاچاق تهدید کننده صنعت دامداری در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس خانه کشاورز آذربایجان غربی گفت: قاچاق، ‌صنعت دامداری استان را در معرض خطر قرار داده است.
۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، گفت: در استان گیلان راش و شاه بلوط دچار بیماری شده اند و در آینده نزدیک شاهد مرگ و میر دسته جمعی این گونه ها خواهیم بود.
نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند
پایگاه خبری راد: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نوآوران و خلاقان حوزه فناوری از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند و برای این بخش وقت بگذارند.
هشداری از جنس آب
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه مدیریت منابع آبی، نسبت به وضعیت فعلی منابع آبی هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی لازم است مسوولان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دولت، برنامه خود را در این حوزه ارائه دهند، چراکه دیگر نمی‌توان حرف‌های بی پایه و اساس زد و باید برنامه‌های اصولی در این بخش ارائه شود که مورد پذیرش کارشناسان آب باشد.
شهرستانی که ۵ برابر ظرفیت یک سد آب می‌بلعد
پایگاه خبری راد: فرماندار دامغان از کاهش شدید بارندگی در ۳ – ۴ سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان بارندگی در این شهرستان در ۳ - ۴ سال گذشته کمتر از ۶۰ میلی متر بوده و همین امر باعث تشدید خشکسالی و افت منابع آبی شده است.
افزایش بدمصرفی آب در استان قم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: با شرایط جدید خشکسالی ناسازگار هستیم و علاوه بر این‌که نوع مصرف را تغییر ندادیم، بد مصرفی نیز افزایش پیدا کرده‌ است.
اگر می‌خواهید استانی را نابود کنید به آن آب بدهید
پایگاه خبری راد: پدر علم کویر شناسی ایران با ابراز مخالفت همه جانبه از انتقال آب چه از سدها به استان های همجوار در گذشته و چه انتقال آب دریا به کیلومترها دورتر در حال حاضر، تصریح کرد: بارها به مدیران در مورد پیشنهادهای آنان هشدار داده شد که اگر می خواهید استانی را نابود کنید به آن آب بدهید.
پساب؛ راهکاری مطمئن برای مقابله با کمبود آب
پایگاه خبری راد: یکی از راهکارهای کاهش تنش‌های آبی و برون‌رفت از آن، استفاده از پساب و به عبارت بهتر بازچرخانی آب است که در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی ایران، توسط سازوکارهای مشخص، جمع‌آوری و برای مصارف صنعتی و فضای‌سبز تصفیه می‌شود. البته وزیر نیرو معتقد است که باید تولید پساب در کشور افزایش یافته و این ماده برای بخش‌های دیگر جایگزین آب شود.
چرا مردم با فیزیوتراپی غریبه‌اند؟
پایگاه خبری راد: سالن انتظار پر است از آدم‌هایی که می‌شود توی صورتشان آثار درد را دید. برای بعضی‌هایشان درد آن قدر کهنه شده که دیگر به آن خو کرده‌اند، مثل یک همدم قدیمی؛ یک همدم آزاردهنده.
کشت فراسرزمینی نیاز امروز ایران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب گفت: با توجه به شرایط فعلی ایران در حوزه منابع آبی، باید به‌دنبال کشت فراسرزمینی باشیم و واردات آب مجازی را افزایش دهیم.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
امسال پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار اجرا شده است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهادکشاورزی، از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی در طی سال جاری خبر داد و گفت: تلاش برای اجرای سالانه یک میلیون هکتار دیگر ادامه خواهد داشت.
تصفیه آب با کیسه جاذب ساخت محققان دانشگاهی
پایگاه خبری راد: محققان مرکز پژوهش و فناوری فرآیندهای غشایی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به طراحی و ساخت کیسه‌ای شدند که آب غیر قابل شرب را به آب قابل آشامیدن تبدیل می‌کند.
توقف طرح توسعه فرودگاه اصفهان
پایگاه خبری راد: نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به دلیل محاصره اقتصادی و با خروج ترامپ از برجام، شرکتی که قرار بود طرح توسعه فرودگاه را انجام دهد، از کار پا پس کشید و امیدواریم برای توسعه فرودگاه اصفهان سرمایه گذاران داخلی وارد عمل شوند.
بازگشایی زاینده‌رود مُسکنی برای حل مشکل کشاورزان
پایگاه خبری راد: دبیر خانه کشاورزی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه بازگشایی 20 روزه رودخانه برای شرق اصفهان کارساز نباشد، گفت: متأسفانه استانداران اصفهان و وزارت نیرو به دنبال راهکارهای موقت برای حل مشکلات کشاورزان و زاینده‌رود هستند.