17:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

بیشترین ثروت سرانه متعلق به کدام کشورها است؟
پایگاه خبری راد: موناکویی‌ها بیشترین ثروت سرانه در بین کشورهای مختلف جهان را دارا هستند.
نسخه علاج ژاپنی و آلمانی برای تورم بالا
پایگاه خبری راد: مروری بر تجربه تاریخی کشورها نشان می‌دهد نه تنها امکان غلبه بر نرخ‌های بالای تورمی بلکه امکان تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته نیز وجود دارد.
آیا ایران یک کشور در حال توسعه است؟
پایگاه خبری راد: جوزف استیگلیتز، برنده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، جمله‌ای بدیهی اما تکان دهنده بدین مضمون دارد: «عنوان کشورهای در حال توسعه به طور کامل شفاف و رسا نیست، چرا که بسیاری از کشورهای موسوم به در حال توسعه عملاً هیچ خیز و حرکتی به سمت توسعه نداشته و اصولاً در مسیر توسعه‌یابی نیستند». این جمله ساده اما تلخ، رؤیای شیرین بسیاری از ما شهروندان کشورهای در حال توسعه را بر باد می‌دهد.
سهم مالیات از درآمدهای دولت چه قدر است؟
پایگاه خبری راد: جدیدترین بررسی‌های انجام شده از عملکرد اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی کشور کاهش یافته است.
پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی ایران
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین پیش‌بینی و ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد جهان در سال جاری میلادی اعلام کرده که رشد اقتصادی جهان کاهش خواهد یافت و منفی بودن رشد اقتصادی ایران نیز قطعی است.
چه عواملی بر شاخص قیمت مواد غذایی تاثیرگذار است؟
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد برخی سیاست‌های پولی در درازمدت منجر به افزایش شاخص قیمت مواد غذایی می‌شود.
جامعه جهانی جلوی اقدام قهرامیز یکجانبه را بگیرد
پایگاه خبری راد: مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت تجارت بین‌المللی به‌عنوان پیشرانه توسعه، بر لزوم تقویت نظام چندجانبه باز، قانونمند، غیرتبعیض آمیز، برابر، فراگیر و شفاف تجاری جهانی با مشارکت عادلانه و برابر همه کشورها تاکید کرد.
هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند
پایگاه خبری راد: رئیس بانک مرکزی هند گفت که این کشور در سال ۲۰۱۹ نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان را خواهد داشت.
گسترش "مال‌"ها در مقابل "رونق تولید" است
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه روند فعلی گسترش مال‌ها بهره‌ای به اشتغال و تولید نمی‌رساند، تصریح کرد که دست‌اندرکاران فروشگاه‌های بزرگ باید متعهد شود که ۵۰ تا ۸۰ درصد کالاهای خود را از تولیدات داخلی تأمین کنند.
ساخت "مال" با هدف سرپوش گذاشتن بر فعالیت های نامعلوم
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که مال‌ها (فروشگاه‌های بزرگ) چه در کشورهای توسعه یافته و چه در اقتصادی مانند ایران سرنوشت مبهمی دارند و نمی‌توان از شکوفایی آنها سخن گفت.
قرارداد نفتی جدید چین نگران کننده شد
پایگاه خبری راد: در توافقی که به تازگی میان چین و سودان جنوبی منعقد شده است، قرار است این کشور آفریقایی ۳۰ هزار بشکه در روز نفت برای بانک صادرات واردات چین در قبال تأمین مالی بزرگترین پروژه زیربنایی سودان جنوبی از سوی این بانک، فراهم کند.
هند به زودی سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود
پایگاه خبری راد: اقتصاد هند در حال حاضر یک اقتصاد سه تریلیون دلاری است.
سهم ایران در تأمین انرژی جهان
پایگاه خبری راد: برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در آینده نه چندان دور، انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین انرژی‌های فسیلی خواهند شد و نفت و گاز در سبد انرژی جهانیان سهمی نخواهد داشت؛ موضوعی که آخرین چشم‌انداز مجمع کشورهای صادرکننده گاز نه تنها آن را رد کرده بلکه سهم زیادی برای ایران در تأمین انرژی مورد نیاز جهان پیش‌بینی کرده است.
تولید آب شیرین از هوا!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی، سیستمی ابداع کرده‌اند که مبتنی بر انرژی خورشیدی است و می‌تواند با جذب رطوبت هوا، آب شیرین تولید کند.
میلیون‌ها نفر در جهان قربانی آلودگی محیط زیست می‌شوند
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با استناد به نتایج یک بررسی مبسوط هشدار داده است که آلودگی هوا، خاک، آب‌های زیرزمینی و دریاها موجب مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود. این سازمان از دولت‌ها خواسته است که به طور جدی جلوی این روند را بگیرند.