22:03 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشته

کاهش سرمایه گذاری خارجی در چین
نماد برتر- برای دومین دوره متوالی، سرمایه گذاری خارجی در چین کاهشی شد.
فیسبوک برای بهبود دسترسی به اینترنت ربات و کابل فیبر نوری خود را می سازد
نماد برتر- شرکت فیسبوک به امید بهبود زیرساخت های اینترنت و بهبود دسترسی به اینترنت از طریق ربات هایی که به سرعت در امتداد خطوط برق حرکت می کنند، ربات و کابل فیبر نوری مخصوص خود را می سازد تا خطوط طولانی کابل فیبر نوری خود را مستقر کند.
فروش ۱۰ میلیون بشکه نفت آرامکو در مالزی
نماد برتر- شرکت بازرگانی آرامکو نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خامی که از زمان تعطیلی پالایشگاه مشترک آرامکو و پتروناس بر اثر آتش سوزی، در مالزی نگه داشته بود را به فروش رساند.
 طلا در برابر صعود دلار عقب کشید
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به یک داروی جدید برای بیماری کووید ۱۹ و قوی‌تر شدن ارزش دلار، کاهش پیدا کرد اما نگرانیها نسبت به افزایش موارد جدید ابتلا در پکن، مانع افت بیشتر قیمتها شد.
بیمه زائران اربعین چگونه محاسبه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: سانحه پیش‌آمده برای دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی اربعین، تعیین تکلیف پوشش بیمه‌ای آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان حوادث اربعین را بیش از پیش ضروری ساخت.
۵۰۰ تست پروازی روی بوئینگ ۷۳۷‌مکس انجام شده است!
پایگاه خبری راد: مدیر ارشد اجرایی بوئینگ، به تازگی خاطرنشان کرده است که این شرکت بزرگ هواپیماسازی به منظور اصلاح و ارتقای سیستم بوئینگ ۷۳۷ مکس، تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تست پروازی انجام داده است.
قطر ایرویز هم از بوئینگ خسارت خواست
پایگاه خبری راد: شرکت قطر ایرویز به تازگی اعلام کرده است که به دنبال دریافت خسارت از بوئینگ به خاطر زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس است.
بازگشت بوئینگ ۷۳۷ به خطوط هوایی چه مشکلاتی را در پیش دارد؟
پایگاه خبری راد: به عقیده کارشناسان، برخلاف آنکه بسیاری از ایرلاین‌ها چشم انتظار بازگشت هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی جهان هستند، این امر چالش‌های زیادی نیز برای صنعت هوانوردی ایجاد خواهد کرد.
ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
بزرگترین عاملی که در بازارهای نفت نادیده گرفته شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت به دلیل دل‌شوره بازار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرد اما بازارها احتمال اختلال جدی در روند عرضه لیبی به دلیل جنگ داخلی در این کشور را نادیده گرفته‌اند.
بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی بازمی گردد
پایگاه خبری راد: غیث آل غیث، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی فلای دوبی روز سه شنبه خاطرنشان کرد که از اقدامات لازم بوئینگ برای بهبود و احیای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس اطمینان خاطر دارد.
آسیب ۲۵ درصدی سیل به دام‌های سبک مازندران
پایگاه خبری راد: مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران از آسیب ۲۵ درصدی سیل به دام‌های سبک استان خبر داد.
هدر رفت ۵۰ درصد آب سیلابی
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه مخاطرات زلزله با بیان این‌که از ۹۲ میلیارد متر مکعب آبی که همراه با بارش‌های اخیر وارد کشور شد، ۵۰ درصد آن به هدر رفت، گفت: در صورت ذخیره‌سازی این آب می‌توانستیم به مدت ۲ سال آب مورد نیاز کشورمان را تأمین کنیم، ولی رخدادهای اخیر نشان داد که باید در خصوص سیل بازنگری‌هایی داشته باشیم.
از "بدخیم‌ تلقی شدن سیلاب و مدیریت آن" تا "وظایف رسانه‌ها در مواقع بحران"
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی با اشاره به این که مساله سیلاب و مدیریت آن یک پدیده بدخیم (super wicked problems) تلقی می‌شود، بر ضرورت دخیل‌شدن رسانه‌ها در برطرف کردن آن تاکید کرد و گفت: در خصوص پدیده‌های بدخیم باید از "رویکرد همه با هم" (Altogether Approach) و میان بخشی برای حل مساله استفاده کرد.
تضمین تأمین نفت از سوی مرد سیا در لیبی!
پایگاه خبری راد: در یک اقدام دور از انتظار، دولت آمریکا که پیش از این تنها دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی را به رسمیت می‌شناخت، از ژنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی وی اعلام پشتیبانی کرد.