05:44 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کسب و کارهای نوپا

موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق سیاست حمایت از پیام رسان‌های داخلی مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام رسان‌ها برعهده مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش‌هایی از امور را بعهده دارد.
فقط یک استارت‌آپ؛ نه بزرگ‌تر نه کوچک‌تر
پایگاه خبری راد: رییس جدید هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، کسب‌وکارهای نوپا را نیازمند نگاهی توسعه‌ای برای رشد کردن ارزیابی کرد.
چگونگی دریافت مجوز برای کسب و کار اینترنتی
پایگاه خبری راد: به منظور تأمین حقوق مطرح شده و ساماندهی کسب و کارهای مجازی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به اعطای نماد به کسب و کارهای اینترنتی اقدام کرده که هویت مالک و محل فعالیت آن‌ها احراز شده است.
مسیر حرکت استارت‌آپ‌ها هموار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: استارت آپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا نوعی فعالیت‌ اقتصادی بر بستر اینترنت هستند که علاوه بر افزایش بهره‌وری در فضای اقتصادی می‌توانند سبب ایجاد برخی مشاغل جدید شوند.
مصاف دولت و بیکاری با شمشیر دولبه اقتصاد دیجیتال
پایگاه خبری راد: با شروع سال ۱۳۹۷ به نظر می رسد مساله "اشتغال" یکی از جدی ترین چالش ها برای دولت دوازدهم باشد؛ مساله‌ای که البته دولت برای حل آن روی مقوله "اقتصاد دیجیتال" به عنوان درگاهی جدید در اقتصاد، حساب ویژه ای باز کرده است.
درهای بسته اقتصاد به روی فناوری اطلاعات باز می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مهمترین اتفاق سال ۱۳۹۶ در حوزه فناوری اطلاعات را شاید بتوان نزدیک شدن هرچه بیشتر این حوزه به بخش اقتصادی یا همان اقتصاد دیجیتالی ارزیابی کرد؛ امری که ظاهرا دولت دوازدهم برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی خود به آن چشم امید دوخته است.
اقتصاد دیجیتال؛انتخاب جدید دولت ایران
پایگاه خبری راد: تصمیمات و صحبت‌های مطرح شده در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به ریاست نشان داد چرخش دولت به سمت اشتغال‌زایی در فضای مجازی و تحقق اقتصاد دیجیتال جدی است.
توجه ویژه رئیس‌جمهور به استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نگاه مثبت رئیس جمهوری به استارت آپ‌ها از تلاش برای نشستی مشترک با فعالان این حوزه خبر داد.
 پیامک‌های مزاحم برای من آزاردهنده است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیامک‌های مزاحم برای خود من هم آزاردهنده است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره افراد را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آنها برخورد می کنیم.
منتفی شدن موقت توقف خدمات پرداخت با استفاده از کد USSD
پایگاه خبری راد: محمد جواد آذری جهرمی از منتفی شدن موقت توقف خدمات پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD خبر داد.
چرخ استارت‌آپ‌ها با زنجیر دولتی می‌چرخد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد عزم دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا مخصوصا به‌خاطر اشتغال‌زایی که می‌تواند داشته باشد جدی است؛ امری که قبل از هر چیز مستلزم شناخت موانع و محدودیت‌های قرار گرفته بر سر راه رشد این کاسبی‌ها آن هم از زبان فعالان این عرصه است.
کمبود متخصص در حوزه استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا با گلایه از محدودیت‌های موجود بر سر راه رشد و بقای استارت‌آپ‌ها در ایران به موانع مربوط به مسائل مقرراتی و منابع انسانی در این حوزه اشاره کرد.
ضرر کسب و کارها را از فیلترینگ بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: بتصمیمات این چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر چه همه کسب و کارها وابسته به پیام رسان‌ها نیستند، اما باید تلاش کنیم حداقل چالش را برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کنیم.
آغاز ثبت‌نام متقاضیان وام اشتغال روستایی
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا خبر داد و گفت: همه کارآفرینان و سرمایه گذاران روستایی از امروز می‌توانند برای معرفی طرح‌های خود در سامانه کارا ثبت نام کنند و وارد پروسه دریافت تسهیلات شوند.
روشن شدن موتور اقتصاد اینترنتی با استارت آپ‌ها
پایگاه خبری راد: در دوران جدید اصطلاحی با عنوان اقتصاد دیجیتالی یا اینترنتی به مجموعه مفاهیم اقتصاد جهانی اضافه شده که به دلیل تازه بودن آن می‌توان به عنوان یک حوزه جدید اقتصادی روی آن سرمایه‌گذاری جدی‌تری داشت.