08:57 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

قبض برق تهرانیها چه تغییری خواهد کرد؟
نماد برتر- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۱۰ درصد مشترکان در تهران مشمول طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی برق رایگان و ۲۰ درصد مشترکان در صورت عدم کاهش مصرف برق خود مشمول ۱۰ درصد افزایش تعرفه برق خواهند شد و مشترکان به راحتی می توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" از وضعیت مصرف خود آگاه شوند.
تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.
ساخت دیگ‌های بخار و مبدل‌ها با رویکرد کاهش مصرف انرژی در کشور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تولید بویلرها و مبدل‌ها موفق به طراحی، تولید و ثبت محصولات دانش‌بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی شدند.
خبر خوش برای سیستان و بلوچستان
نماد برتر- مشعل گازرسانی به زاهدان در آخرین‌ماه سال ۱۳۹۵ روشن شد و آن طور که مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرده نهایتا تا چهارماه آینده خبرهای خوشی در این حوزه اعلام خواهد شد.
بزودی اتفاقات مبارکی در ایران‌خودرو روی می دهد/ افتتاح خط تولید گیربکس ۶ سرعته
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اعلام اینکه بزودی اتفاقات مبارکی در ایران‌خودرو روی می دهد از افتتاح خط تولید گیربکس ۶ سرعته در آینده ایی نزدیک خبر داد.
زنگنه: تحریم روزهای آخر دولت ترامپ انتقام و کینه‌جویی است
نماد برتر- وزیر نفت گفت: در روزهای آخر دولت ترامپ تعدادی از مدیران نفتی را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کردند. باید بگویم ما قربانی تروریسم هستیم و مدافع تروریسم نیستم. این تحریم نوعی انتقام و کینه‌جویی است، ما از تحریم نمی‌ترسیم.
۹ طرح پیشنهادی برای واردات خودرو
نماد برتر- به دنبال اینکه ارائه ۹ طرح پیشنهادی از سوی انجمن واردکنندگان خودرو برای واردات خودرو، دبیر این انجمن نیز معتقد است که در حال حاضر و باتوجه به شرایط فعلی صنعت خودرو و بازار آن و همچنین با وجود انتقاد وزیر از کیفیت خودروهای داخلی، بخش‌خصوصی قادر به واردات خودرو حتی بدون انتقال یک دلار ارز است.
برنامه گذر از خاموشی ۱۴۰۰ اعلام شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین شرکت توانیر گفت: درحالیکه امسال کمتر از ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت بخش تولید افزوده شد، ۵۶۶۰ مگاوات از پیک را از طریق برنامه های مدیریت مصرف جبران کردیم و قادر هستیم با مقدار ۱۰ درصد از آنچه به بخش تولید در منابع و ساختار اختصاص داده میشود ، تابستان ۱۴۰۰ را به راحتی پشت سر بگذاریم.
نابودی ۵۰ درصد منابع زیرزمینی گلستان با افزایش بی‌رویه کشت برنج
نماد برتر- عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بهترین راهکار در کوتاه‌مدت برای کاهش سرعت از بین رفتن منابع آب‌های زیرزمینی با توجه به کشت بی‌رویه برنج، روی آوردن به روش خشکه‌کاری برنج است.
طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
جایگاه طلایی برای تجدیدپذیرها
نماد برتر- با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف برق در دنیا توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و به نظر می رسد که جایگاه طلایی در انتظار انرژی پاک باشد.
تمام خدمات برق غیرحضوری می شود
نماد برتر- آنطور که مسوولان برقی اعلام کردند از آذرماه تمام خدمات برقی غیر حضوری می شود و نیازی به مراجعه مشترکان به شرکت های توزیع برق نیست.
صرفه جویی ۸ میلیارد دلاری باکاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: براساس تراز سال ۱۳۹۷ مصرف فعلی انرژی کشور معادل ۶.۳ میلیون بشکه نفت در روز است که چنانچه برنامه‌های بهینه سازی انجام شود، قابلیت صرفه جویی ۶۰ درصدی مصرف انرژی وجود خواهد داشت.
محصولات ایران خودرو با نسل جدید قوای محرکه در راه بازار
نماد برتر- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، مطابق با نقشه راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سهاستوانه و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در دستور کار قرار دارد.
ورود رادیاتورهای ایرانی حاوی نانوذرات به ۳ کشور همسایه
نماد برتر- با کاربردی شدن نانو ذرات زیرکونیوم به رادیاتور تولیدی یکی از شرکت‌های فناور علاوه بر آنکه رتبه اتلاف انرژی آن از C به B ارتقا یافت، موفق به صادرات آن به ۳ کشور همسایه نیز شد.