16:17 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مالیات

ترامپ خواهان کاهش نرخ بهره شد
پایگاه خبری راد: رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات بانک مرکزی این کشور خواست با کاهش نرخ بهره به افزایش رشد اقتصادی کمک کنند.
اشتغال‌زایی فراتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا
پایگاه خبری راد: اقتصاد آمریکا در ماه مارس برای 196‌هزار نفر اشتغال‌زایی کرد که رقمی فراتر از پیش‌بینی‌ها محسوب می‌شود.
سه شرط اصلی برای رونق تولید در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: با افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکایی، بسیاری از اقتصاددانان راهکار گریز از مشکلات اقتصادی را در توجه بیشتر به تولید ملی می‌دانند؛ در این باره یک اقتصاددان معتقد است که برای رونق تولید در کشور به سه نهاده اصلی نیروی کار، سرمایه و تکنولوژی نیاز داریم.
معافیت‌های مالیاتی بر نقل و انتقال سهام ادامه‌دار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که بسیاری تصور می‌کردند کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام شرکت‌های بورسی از نیم درصد به یک دهم درصد دائمی است، به تازگی اعلام شده که این معافیت مالیاتی صرفاً برای سال ۱۳۹۷ بوده و شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای در این مورد برای سال ۱۳۹۸ ندارد، در این میان سازمان بورس اعلام کرده تلاش می‌کند این معافیت مالیاتی در سال جدید نیز اعمال شود.
کدام ارزها بیشترین وابستگی را به اقتصاد چین دارند؟
پایگاه خبری راد: با کاهش رشد اقتصادی چین، نگرانی از گسترش بحران به شرکای بزرگ تجاری این کشور تشدید شده است.
 کالاهای اساسی درست به دست مردم نمی‌رسد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور با انتقاد از روش توضیع کالاهای اساسی بیان کرد: انصافاً با این وضعیت کالاهای اساسی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی خریداری و وارد کشور می شود، درست به دست مردم نمی رسد.
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
بنز و بی‌ام‌و ارزان شدند
پایگاه خبری راد: خودروسازان آلمانی نظیر مرسدس بنز و بی‌ام‌و تحت تأثیر تصمیم جدید دولت چین برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده، قیمت خودروهای خود در این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.
تاثیر کم لایحه مالیاتی ترامپ بر جیب مردم آمریکا
پایگاه خبری راد: یک نظرسنجی جدید دریافته است تنها یک پنجم مردم امریکا معتقدند لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ باعث پس‌انداز بیشتر درآمدهای مشمول مالیات آن‌ها خواهد شد.
بوئینگ، بورس آمریکا را زمین‌گیر کرد
پایگاه خبری راد: ریزش شدید سهام شرکت بوئینگ که به دلیل ممنوعیت گسترده پرواز هواپیماهای مدل ۷۳۷ این شرکت شدت گرفته است، از جمله مهم‌ترین دلایل روند نزولی بازار سهام در آمریکا بود.
دارایی بانک مرکزی آمریکا رکورد زد
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری خود را کاهش دهد.
هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.
رشد اقتصادی چین باز هم کندتر می‌شود
پایگاه خبری راد: نخست وزیر چین اعلام کرد: رشد اقتصادی امسال این کشور نیز زیر ۷ درصد خواهد بود.
حمل‌ونقل عمومی رایگان؛ آن سوی سکه
پایگاه خبری راد: حمل‌ونقل عمومی، ستون فقرات هر شهری در هر کجای جهان است. بدون سیستم حمل‌ونقل کارآمد، روند توسعه بسیار کند خواهد بود. بنابراین، برای هر اقتصادی یک عنصر حیاتی است که باید دائما به روز شود.
نرخ مالیات در فرانسه کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد نسبت به کاهش بار مالیاتی بر مالیات دهندگان مشتاق است.