13:51 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالای قاچاق

پیش‌بینی قیمت پوشاک در آخر سال
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز، پیش بینی خود را از قیمت اجناس در پایان سال و شب عید اینگونه عنوان کرد: خوشبختانه کمبودی در عرضه نداریم و اگر مواد اولیه وجود داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار و مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهند داشت.
تقاضا برای پوشاک داخلی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل خبر داد و گفت که تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی می‌تواند کمیت و کیفیت تولید پوشاک را بهبود بخشد.
۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف در سراسر کشور تشکیل شد
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آذرماه امسال، ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در سراسر کشور تشکیل شده که در میان آن‌ها، استان تهران و البرز بیش‌ترین آمار کشف کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.
سازوکار تولید و صادرات مانند واردات تسهیل شود
پایگاه خبری راد: در نشست بررسی خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن اشاره به منع واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، تاکید شد که سازوکار تولید و صادرات کالاها نیز مانند واردات تسهیل شود.
فضای ناامن مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر افرادی که از واردات کالای قاچاق سود می‌برند، با این اسم رمز که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه فضای اقتصادی را امنیتی می‌کند یا با مطرح کردن احتمال ایجاد مشکل در بازار شب عید، می‌خواهند فضای مبارزه با قاچاق را مسموم کنند.
وجود ۵۳۹ هزار انبار بدون نظارت در ایران
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از تغییرات به وجود آمده در نرخ ارز که باعث بروز تلاطم‌هایی در اقتصاد ایران و شکل‌گیری مشکلاتی مانند احتکار و نرسیدن کالاهای مورد نیاز مردم به بازار شد، حالا به نظر می‌رسد که با فروکش کردن بحران‌های ابتدایی، نوبت به رصد دقیق شرایط رسیده است.
چه کسانی مانع برخورد با پوشاک قاچاق می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخورد با برندهای پوشاک قاچاق و جمع‌آوری ۸۰ درصد تابلوی این برندها در پایتخت خبر داده است، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد اگرچه این اتفاق افتاده، اما برخی در این زمینه کارشکنی کرده و مانع این برخوردها می‌شوند.
حرکت بازار ارز به سمت و سوی متعادل شدن
پایگاه خبری راد: نزول قیمت ارز (نسبت به کشف قله ۲۰ هزار تومانی دلار) در روزهای گذشته مساله‌ای است که قبل از هرچیز به تغییر رویکرد دولت در قبال مسائل روز اقتصاد ایران برمی‌گردد؛ تغییر رویکردی که باعث افزایش تزریق ارز به بازار شده که البته با خوش اقبالی کاهش تقاضا نیز همراه است.
فروش نفت که نشد کار!
پایگاه خبری راد: به گفته رییس کمیسیون انرژی اتاق بارگانی ایران، طی این سال‌ها بهتر بود به‌جای آن که منبع درآمد ایران، پول نفت باشد، از آن در سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال‌زایی استفاده شده بود؛ چراکه نفت دارایی نسل بعدی است و کسی حق حراج آن را ندارد.
دلیل کاهشی شدن نرخ ارز چیست؟!
پایگاه خبری راد: کاهش مداوم نرخ ارز در هفته‌های گذشته به گونه‌ای بوده که قیمت‌ دلار با دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته و تا حدود ۱۱ هزار تومان پایین‌آمده است؛ امری که معاون اسبق ارزی بانک مرکزی یکی از علل آن را، کاهش تقاضا برای ورود کالاهای قاچاق ارزیابی می‌کند.
چرا رجیستری؟!
پایگاه خبری راد: ثبت دو شناسه‌ی IMEI و شماره‌ی گوشی افراد در سامانه‌ی همتا باعث می‌شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.
ارقام پولشویی در کشور بیداد می کند!
پایگاه خبری راد: مگر اعلام مبارزه با مفسدین اقتصادی و ارقام بزرگ کشف شده از این افراد حکایت از شبکه‌های بزرگ فساد مالی درکشور نمی‌کند؟ حال چگونه از بیان اظهارات در این خصوص به عنوان تضعیف نظام یاد نمی‌شود اما از بیان یک موضوع بدیهی توسط اقای ظریف برخی آشفته می‌شوند .
قاچاق غذا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: "با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند
چگونه کالای ایرانی را نجات دهیم؟
پایگاه خبری راد: ادویه هندی تا پوشاک ترک، کفش ایتالیایی، لوازم خانگی چینی، تلفن‌های همراه چینی و آمریکایی، ادکلن فرانسوی و سایر برندهای خارجی یکی پس از دیگری چون ویروس در حال گسترش در سطح زندگی ما بوده و در گوشه به گوشه خانه‌مان جا خوش کرده‌اند.
دستگیری بیش از ۶۵۰ سارق و مالخر در پایتخت
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۶۵۰ سارق و مالخر در نقاط مختلف تهران خبر داد.