20:35 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاریابی

افزایش بیکاری در بین مهاجران به آلمان
پایگاه خبری راد:سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد آلمان و اتریش دارای بیشترین اختلاف فرصت‌های شغلی برای اتباع خود و مهاجران در بین کشورهای توسعه یافته هستند.
جزئیات ثبت‌نام متقاضیان اعزام به خارج در رشته‌های پرستاری و مکانیک
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی با تشریح فرایند ثبت‌نام متقاضیان اعزام پنج رشته به خارج از فراهم شدن امکان برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی برای متقاضیان اشتغال به کار در خارج خبر داد.
واکنش حماس به حمایت نتانیاهو از تصمیم آمریکا علیه آنروا
پایگاه خبری راد: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) حمایت بنیامین نتانیاهو از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قطع کامل کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم کرد.
آگهی‌های جعلی شگردی برای کلاهبرداری از افراد جویای کار
پایگاه خبری راد: رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری ناجا گفت: آگهی‌های استخدام ازجمله موارد جذابی هستند که طرفداران خاص خود را داشته و همین امر این نوع آگهی را به شگردی برای کلاه‌برداری از افراد جویای کار تبدیل کرده است.
سرنوشت طرح «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» چه شد؟
پایگاه خبری راد: درحالی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی سال گذشته تحت عنوان «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» به دنبال کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش به ویژه برای خانوارهای زن‌سرپرست یا سالمند بود، نوسانات ارزی و شرایط جدید اقتصادی این طرح را با رکود و عدم صرفه اقتصادی رو به رو کرده است.
آلمان و انگلیس طالب نیروی کار ایران شدند
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی از اعزام نیروی کار ایرانی در رشته‌های عمران،مکانی و الکترونیک، پرستاری و کامپیوتر به کشور انگلستان خبرداد.
ارائه بسته‌های تشویقی کمیته‌امداد به بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: بسته‌های تشویقی کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد ارتقاء یافت.
شرایط اقتصادی امسال، مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) گفت: شرایط اقتصادی امسال، تقاضاها و مراجعات به این نهاد را افزایش داده است.
برنامه‌های تولید و اشتغال دولت در سال ۹۷ اعلام شد
پایگاه خبری راد: خلاصه برنامه‌های تولید و اشتغال دولت در سال ۱۳۹۷ از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام و منتشر شد.
شمارش معکوس برای ثبت قراردادهای کار
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تخفیف ۳۰ درصدی به تعاونی‌های خوش حساب، رونمایی از سامانه جامع روابط کار و اعلام تعرفه ثبت‌نام و حل مشکل متقاضیان وام دارای چک برگشتی اختصاص داشت.
شناسایی نخبگان مهارتی و معرفی آن‌ها به بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی طرحی برای اتصال بنگاه‌ها و کاریابی‌ها به موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه‌ی آموزش‌های متناسب با بازار کار به جوانان جویای کار خبر داد.
زیان ۱۵ تا ۳۰ تریلیون دلاری اقتصاد جهان از تحصیلات پایین زنان
‌پایگاه خبری راد: بانک جهانی اعلام کرد حدود دو سوم دختران در کشورهای با درآمد پایین، به دلیل تحصیلات ابتدایی از مهارت‌های کاری پایینی برخوردارند.
جذب بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان به بازار کار
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف اشتغال در دوره‌های مهارتی سازمان آموزشهای فنی و حرفه‌ای کشور شرکت می‌کنند، جذب بازار کار می‌شوند.
صنعت 200 ساله آجر یزد در لبه پرتگاه
پایگاه خبری راد: رکود بازار ساخت و ساز در حالی 65 واحد تولید آجر استان را طی سال ‎ های اخیر به تعطیلی کشانده است که واحدهای فعال نیز با کمتر از 40 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
امکان همکاری‌های بین‌المللی درحوزه مهندسی پزشکی فراهم نیست/گلایه از منابع مالی برای تولیدمحصول
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه شریف، محققان این پژوهشکده را به لحاظ داشتن ایده توانمند توصیف کرد و با اعلام این مطلب که مقالات آن‌ها در سطح بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم حاصل تحقیقات را به محصول تبدیل کنیم، نیازمند هزینه و سرمایه هستیم؛ چرا که منابع مالی ما بسیار ضعیف است.