05:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگری

وزیر ورزش برای پاسخ به بازگرداندن قرض دو میلیون یورویی شستا به مجلس می رود
نماد برتر- نماینده مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر ورزش به دلیل عدم بازگشت دو میلیون یورو پرداخت مطالبات ویلموتس اخذ شده از شستا با اعتراض بازنشستگان و کارگران خبر داد.
بازار مسکن تابع بازارهای ارز، طلا و بورس شده / کاهش ۹ میلیونی قیمت
نماد برتر- وزیر راه با اعلام اینکه بازار مسکن تابع بازارهای ارز، طلا و بورس شده ، ادعا کرد میانگین هر متر مربع در تهران بدون لحاظ کردن دو منطقه یک و سه ۹ میلیون تومان کمتر شده است .
تنها زرشک بی دانه جهان در حال پوسیدن
نماد برتر- زرشک یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است، حال آنکه حتی مردم ایران آن را به نام خراسان جنوبی نمی‌شناسند که اگر می‌شناختند این محصول روی دست کشاورز باد نمی‌کرد.
کارگروه مشترک اصناف و تامین اجتماعی تشکیل می‌شود
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخشی از مطالبات اصناف در خصوص تقویت بنگاه‌های کوچک است که می‌توانند اشتغالزایی را توسعه دهند، گفت: اصناف و سازمان تامین اجتماعی تاکید بر ایجاد کارگروهی مشترک دارند که به زودی برقرار می‌شود.
راه حل مشکل معیشتی کارگران در دوران کرونا
نماد برتر- یک مقام کارگری بر لزوم حفظ اشتغال و امنیت شغلی نیروهای کار در ایام کرونا تاکید کرد و با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز بر سفره کارگران از شورای عالی کار خواست تا برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری به موضوع دستمزد ورود کند.
بازار سهام چین به مدار صعودی بازگشت
نماد برتر- بازار سهام چین در نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شد؛ در حالی که سرمایه گذاران نسبت به ثبات اقتصادی در دومین افتصاد بزرگ دنیا امیدوارتر شده اند.
ترمز صعود نفت کشیده شد
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه در پی ازسرگیری تولید نفت شرکتهای انرژی در آمریکا پس از عبور طوفان دلتا و پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد.
سازوکار خانه‌دار شدن کارگران و کارمندان
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار احیای تعاونی های مسکن کارگری و کارمندی را بهترین ساز و کار برای خانه دار شدن دانست و گفت: اگر زمین رایگان در اختیار تعاونی ها قرار گیرد مسکن با قیمت تمام شده پایین تری ساخته و به کارگران و کارمندان واگذار می شود.
حداقل دستمزد در تمام مناطق باید رعایت شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است ورود به موضوع مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و تمام کشورها ابتدا حداقل دستمزد را مورد توجه قرار داده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.
افزایش قیمت مس در پی اعتصاب کارگران شیلی
نماد برتر- افت قیمت مس در بازارهای جهانی در هفته گذشته در حالی رقم خورد که موجودی مس در بورس فلزات لندن تقریبا به دو برابر رسید و مابین ۳ تا ۴ روز حدود ۹۰ هزار تن به موجودی مس در این بازار افزوده شد.
صعود هفتگی ۱۰ درصدی قیمت نفت با کمک طوفان و اعتصاب
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت اما تحت تاثیر اعتصاب کارکنان نفتی نروژ و کاهش حداکثر ۲۵ درصدی تولید این کشور، در مسیر ثبت افزایش هفتگی قابل ملاحظه ای قرار دارد.
زیرساختها برای تعیین دستمزد منطقه ای فراهم نیست
نماد برتر- یک فعال حوزه کار شکل گیری بخش خصوصی قدرتمند در کشور را پیش نیاز تعریف مزد منطقه ای دانست و گفت: زمانی که حداقل های زندگی کارگران و هزینه های معیشت آنها را پذیرفتیم می توانیم به بحث مزد منطقه ای ورود کنیم.
سقوط آزاد قیمت نفت با سورپرایز جدید ترامپ
نماد برتر- قیمت نفت روز چهارشنبه پس از این که رییس جمهور آمریکا امیدها برای چهارمین بسته محرک مالی اقتصاد را نقش بر آب کرد و همچنین افزایش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا، کاهش یافت.
بستر جذب فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود
نماد برتر- یک فعال کارگری بر لزوم فراهم شدن بستر اشتغال و جذب فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی تاکید کرد.
بررسی مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه سهم طبقه کارگر از بازار محصولات باید محاسبه شود، بازنگری مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار را خواستار شد.