21:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگران ساختمانی

از بام‌های سـبز تا ایده‌های سـبز ...
پایگاه خبری راد: داشتن یک مزرعه محصولات ارگانیک و کاشت سبزیجات معطر، گیاهان دارویی، انواع صیفی‌جات، فلفل‌های رنگی و کدوتنبل‌ها در آن ایده جذاب و جالبی است که هر کسی را به وجد می‌آورد، به شرط آنکه حوصله گردشگری روی بام خانه‌هایتان را داشته باشید! تبدیل پشت بام خانه‌ها به حیاط و گلخانه ایده‌ خلاقانه‌ای است که در سال‌های گذشته برای بسیاری از کارآفرینان جوان درآمد داشته و ضمن ایجاد فضایی زیبا و شاداب، اشتغالزایی کرده است.
ایران دیگر بهشت "مهاجران" نیست!
پایگاه خبری راد: ایران دیگر برای مهاجرین نمی‌صرفد، به همین سادگی! آنها می‌خواهند ایران را ترک کنند و به کشورهای دیگر بروند تا به قول خودشان بهتر کسب درآمد کنند و راحت‌تر زندگی کنند.
سامانه جامع روابط کار چه قابلیت‌هایی دارد؟
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، به جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات مربوط به حوزه کار، شناسایی بنگاه‌های مشکل دار و متخلف، اطلاع از وضع بیکاری یا اشتغال نیروهای کار، جلوگیری از انعقاد قراردادهای غیرقانونی و حفظ مشاغل موجود کمک می‌کند.
تشکیل بانک اطلاعات قوی با سامانه روابط کار
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی آغاز به کار سامانه جامع روابط کار را گام مثبتی در جهت شفاف سازی مسایل مربوط به کارگر و کارفرما دانست.
برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید
پایگاه خبری راد: کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.
امنیت شغلی کارگران ایرانی را فدای اتباع بیگانه نکنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است صرفنظر از مسایل انسانی، افزایش حضور اتباع بیگانه در کشور تبعات اجتماعی زیانباری به دنبال دارد. او می‌گوید حضور مهاجرین و اشغال فرصت‌های شغلی توسط آن‌ها نباید امنیت شغلی کارگران ایرانی را به خطر بیندازد.
حوادث کار کم نشده، بازار مسکن راکد است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی معتقد است، حوادث ناشی از کار در سالهای اخیر کاهش نیافته بلکه بخش مسکن راکد بوده است و ساخت و سازها در این دوره نسبت به سالهای قبل کمتر شده است.
چرا اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را جدی نبودن و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در این زمینه دانست.
کارگران ساختمانی درصدر حوادث ناشی از کار
پایگاه خبری راد: با وجود آن‌که مسوولان از کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته خبر می‌دهند اما آمارها نشان می‌دهد بالاترین میزان حوادث ناشی از کار همچنان به بخش ساختمان اختصاص دارد.
لزوم توجه ویژه به ایمنی محیط کار کارگران سازمانی
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از شهرداری‌ها خواست تا میزان عوارض ساختمان‌ها را صادقانه و به دور از اغماض به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند تا منابع بیمه کارگران ساختمانی دچار مشکل نشود.
۸۵۰ هزار نفر در صف انتظار بازار کار
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به ایجاد بیش از ۱۷۰۰ فرصت شغلی در بخش تعاون، انتظار ۸۵۰ هزار نفر برای ورود به بازار کار ،قطع بیمه‌پردازی ۱۹۵ هزار کارگر ساختمانی و رشد ۵۵ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دولت دوازدهم اختصاص داشت.
در آرزوی کار با دست پینه بسته
پایگاه خبری راد: آن چه این روزها بار زیادی را بر دوش کارگران می گذارد، مشکلات اقتصادی است و در این میان بیکار شدن این کارگران به علت تعدیل نیرو و ورشکستگی شرکت ها به دلیل بحران های اقتصادی و به ویژه قاچاق گسترده بار مشکلات را دو صدچندان می‌کند.
قطع بیمه‌پردازی ۱۹۵ هزار کارگر ساختمانی
پایگاه خبری راد: به گفته نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ۸۵۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی هم اکنون در حال بیمه‌پردازی هستند و ۱۳۵ هزار نفر به دلیل عدم تمایل به بیمه و یا تغییر شغل برای ثبت نام مراجعه نکردند.
امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.
سایه‌روشن‌های قوانین کسب و کار در بازخوانی وضعیت تولید
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۷ در حالی تحت عنوان اقتصادی نام گرفت که از دهه ۱۳۷۰، ۱۴ بار دیگر نام اقتصادی بر سال‌های سه دهه گذشته گذاشته شد