02:11 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارجویان

درآمد کاریابی‌ها در جهان چقدر است؟
پایگاه خبری راد: علیرغم آنکه موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌ها از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای ساماندهی بازار کار و کمک به حل معضل بیکاری برخوردارند ولی آنطور که باید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و ظرفیتهای مغفول مانده‌ آن‌ها به شکل مطلوبی استفاده نشده است.
۱۰ شرکت جذاب مورد علاقه کارجویان
پایگاه خبری راد: به گفته شبکه کاریابی "لینکدین"، کارجویان به شرکت "آمازون" بیش از سایر شرکت‌ها رزومه می‌فرستند.
در سال ۹۷ چقدر باید حقوق بگیریم؟
پایگاه خبری راد: در پنجمین ارزیابی سراسری حقوق و دستمزد، همه شاغلان تمام وقت گروه‌های شغلی مختلف کشور می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شغلی خود از میزان حقوقی که باید سال آینده دریافت کنند آگاه شوند.
بیکاران باسواد را دریابید!
پایگاه خبری راد: در حالی که بیش از ۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در ایران داریم، خسارتی که از محل تحصیلکردگان بیکار به کشور وارد می‌شود قابل محاسبه نیست. برابر آمارها ۲۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند و دلیل این امر ضعف مهارت آموزی و فقدان مهارت لازم برای حضور و رقابت در بازار کار است.
به جای سختگیری مسیر اشتغال را هموار کنیم
پایگاه خبری راد- مقام مسئول کارگری می‌گوید: توسعه مشاغل خانگی سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌تواند به ایجاد فرصتهای شغلی بسیار منجر شود. او معتقد است به جای سختگیری در ایجاد شغل، فضای کسب‌وکار برای جوانان و کارجویان باید مهیا شود.
بازار شغل‌های خدماتی سکه شد!
پایگاه خبری راد: شاید به این فکر کنید که در گذشته نه چندان دور تعداد شغل‌های خدماتی انگشت شمار بود و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ تا ۱۵۰ شغل می‌رسید ولی امروز با شناسایی رشته شغل‌های متعدد و ظرفیتهای جدیدی که در بخش خدمات به وجود آمده، تعداد مشاغل این بخش افزایش قابل توجهی داشته است.
دلیل تمایل کارجویان به مشاغل خدماتی
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است صنعت گردشگری و خدماتی که در این بخش ارائه می‌شود، می‌تواند شغل‌های زیادی را درگیر کند. به گفته وی با توسعه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به وجود می‌آید.
کارگران دل خوشی از قراردادهای موقت ندارند!
پایگاه خبری راد: وزارت کار سامانه‌ای را طراحی کرده که کارفرمایان را ملزم می‌کند قرارداد کارگرانشان را در آن ثبت کنند؛ سامانه‌ای که نظارت بی چون و چرای وزارت کار بر قراردادهای کار را به دنبال دارد .
صفحه قبل | صفحه بعد