10:56 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چاقی

کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی‌ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.
قاچاق غذا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: "با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند
۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ ساله‌ ایرانی مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند
پایگاه خبری راد: مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت گفت: تقریبا از سه دهه قبل موجی از بیماری دیابت نوع دو در دنیا آغاز شده و روبه افزایش است.
بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن بررسی شد
پایگاه خبری راد: بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن، ازسوی متخصصان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. بر این اساس نتایج حاصل از این بررسی ها که بیش از دوسال به طول انجامیده، بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف، تعداد سقط و پس از آن سن زنان است.
تلاش انگلیس برای بهبود "نرخ امید به زندگی" در این کشور
پایگاه خبری راد: سیستم سلامت همگانی انگلیس (NHS) از اجرایی شدن طرحی خبر داد که هدف آن بهبود نرخ امید به زندگی در این کشور است.
دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز به همت پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن متخصصین غدد درون ریز ایران ۲۳ تا ۲۵ آبان برگزار می‌شود.
نسخه‌ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان
پایگاه خبری راد: سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و اولین عامل ناتوان کننده افراد بالغ کشور است و بر همین اساس، درمان سکته‌های حاد مغزی در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با عنوان برنامه کشوری "۷۲۴" در ۵۴ مرکز درمانی دانشگاهی کلید خورد.
"جوش صورت" و "عقیمی در مردان" از عوارض آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تشریح عوارض و مضرات آلودگی هوا، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، باید از نظر تغذیه‌ای بدن خود را از مواد آنتی‌اکسیدان غنی کنیم تا ضرر ناشی از تنفس آلاینده‌های هوایی به حداقل برسد.
کمبود و افزایش وزن هر دو کشنده هستند
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان انگلیسی اظهار داشتند: پایین و بالا بودن شاخص توده بدنی (BMI) با خطر فزاینده مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف مرتبط است.
فشارخونی‌ها از هوای سرد دوری کنند
پایگاه خبری راد: یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: سرما به عنوان یک استرس فیزیکی موجب افزایش فشارخون در بیماران می‌شود؛ بنابراین بیماران مبتلا به فشارخون بالا باید کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.
سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
سینه‌بند هیچ تاثیری در ابتلا به سرطان سینه ندارد/ باورهای غلطی که با جان مردم بازی می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از جراحان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی(مرکز تحقیقات سرطان پستان) با تاکید بر باورهای نادرستی که درباره این بیماری وجود دارد، گفت: هیچ ارتباطی بین استفاده از سینه‌بند، فارغ از شکل و نوع آن با ابتلا به سرطان پستان وجود ندارد.
خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه سموم و دفع آفات نباتی مرکز مازندران از خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری خبر داد و گفت: به دلیل نظارت نکردن سازمان جهاد کشاورزی، این سموم به صورت غیرمجاز در منازل مسکونی در شهر و روستا به فروش می‌رسد.
ابتلای سالانه ۲۰۰ ایرانی به سرطان کبد/چگونگی تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران ضمن تشریح عوامل ابتلا به سرطان کبد و راه‌های پیشگیری از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ٢٠٠ نفر در کشور به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این بیماری جزو شش سرطان شایع در مردان است.
راز جوانی در "روزه داری"
پایگاه خبری راد: پس از مشخص شدن نتایج بسیاری از مطالعات و آزمایش‌ها مبنی بر اثربخشی روزه داری بر سلامت، یک زوج آمریکایی از نتایج مثبت بیش از یک سال روزه داری خود می‌گویند.