11:04 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پشت پرده

دلیل گرانی مجدد خودرو در کارخانه و بازار
پایگاه خبری راد: برای کنترل وضع کنونی باید دستگاهها و سازمان های نظارتی از تعزیرات، بازرسی کل کشور و یا سازمان حمایت وارد شوند و مانع از ادامه سیر صعودی قیمت ها در بازار خودرو شوند.
روایت زنگنه از کرسنت
پایگاه خبری راد: پرونده کرسنت هم‌چنان در حال تورق است و هر از چند گاهی برخی افراد فصل جدیدی به آن اضافه می‌کنند؛ یک روز نرخ جدیدی را به‌عنوان جریمه ایران مطرح می‌کنند و یک روز حضور فردی را باعث وارد شدن خسارت به ایران در پرونده کرسنت می‌دانند.
فرار از برملا شدن وضعیت فیش‌های حقوقی
پایگاه خبری راد: با وجود الزام قانون برای اعلام فیش‌های حقوقی در سامانه ثبت "حقوق و دستمزد"، ظاهرا مدیران سازمان‌ها هنوز تمایل چندانی برای ورود به این موضوع و شفاف‌سازی وضعیت پرداخت‌های خود ندارند و تعداد محدودی در این باره اقدام کرده‌اند.
حذف صفر ازپول،سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته را جبران نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است: حذف صفرها از پول ملی نوعی سرگرم کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته و حال کشور است و باید به جای این‌کار، سرمایه بانک‌ها را افزایش داد.
۴ دلیل روسیه برای فاصله گرفتن از دلار
پایگاه خبری راد: روسیه در اقدامی بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخائر ارزی خود را به یورو، یوان و ین تبدیل کرده است.
تخریب پروژه های اقتصادی یا تخریب اقتصاد کشور؟
پایگاه خبری راد: توسعه در جهان امروز با تلاش بی تکلف جمعی با سیاست های اقتصادی پایدار با نقش کار آفرینان اقتصادی و صنعتی محقق می شود. باید زیر ساخت های توسعه پایدار را با الگوهای پیشرفته جهانی همراه ساخت. من دو بار از نزدیک پروژه بزرگ و عظیم «ایران مال» را ملاحظه کرده ام و با ابعاد آن به صورت اجمالی آشنایی دارم. در دنیای امروز چنین پروژه هایی باعث رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه نزد کارگزاران و احاد مردم می شود.
روس‌ها رفتند، پشت سرشان را هم نگاه نکردند؟!
پایگاه خبری راد: شرکت‌های نفتی روسیه که در فضای پسابرجام با بیش‌ترین مشارکت و مذاکره با طرف ایرانی در صدر لیست خواستگاران نفت و گاز ایران ایستادند و هرروز دریچه جدیدی برای حضور در این بازار باز می‌کردند، امروز که آمریکا در پشت پرده تعامل با ایران ایستاده، خبری از آن‌ها نیست و ظاهرا بساط خود را از بازار نفت ایران جمع کرده‌اند.
 پوتین برای حمایت از شرکت‌های تحریم شده روسیه وعده داد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور روسیه به بنگاه‌های تجاری این کشور وعده داد دولت این کشور از آن‌ها در برابر فشار تحریمی غرب محافظت خواهد کرد.
هشدار جدی سازمان ناسا به افزایش حملات سایبری در آینده
پایگاه خبری راد: سازمان ملی هوا و فضای آمریکا (ناسا) ضمن تایید حمله سایبری هکرها به اطلاعات شخصی و کاری کارمندان و مهندسان فعال در این سازمان به افزایش احتمال این حملات در آینده هشدار داد.
هکرهای سعودی و چینی در پشت پرده سرقت اطلاعات کاربران توییتر
پایگاه خبری راد: سهام توییتر روز گذشته تحت‌تاثیر اعتراف این شرکت به نفوذ هکرها به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی، هفت درصد کاهش یافت.
آیا دیدار اوپک به سقوط نفت منجر می شود؟!
پایگاه خبری راد: انتظار بازار نفت بر این است که اوپک در نشست رسمی هفته جاری، کاهش تولید را اعلام کند اما برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند چنین تصمیمی عکس نتیجه موردنظر این تولیدکنندگان را به دنبال داشته باشد و قیمت نفت سقوط بیشتری پیدا کند.
پیروز شدن ایران بر تحریم
پایگاه خبری راد: نظام سیاسی ایران بر اثر مشکلات ناشی از تحریم فرو نمی‌پاشد چون مشکلات فعلی بیشتر جنبه‌ی داخلی دارد کما این که ملت ایران بزرگتر از آن است که آمریکا بخواهد آن را ساقط کند.
از اختلاس سه هزار میلیاردی تا فرار خاوری
پایگاه خبری راد: سید شمس‌الدین حسینی در برنامه این هفته «دست خط» درباره‌ی مسائل روز اقتصادی و تجربیات خود در دوران وزارت در دولت نهم و دهم سخن خواهد گفت.
معرفی مدیر جدید رنو-نیسان
پایگاه خبری راد: به گفته منابع آگاه، شرکت نیسان موتورز اعلام کرده که قصد دارد تا ۲۰ دسامبر سال جاری میلادی مدیر و سرپرست شرکت رنو نیسان آلیانس، بعد از رسوایی مالی مدیر قبلی کاندید و معرفی کند.
کاهش 12 درصدی قیمت نفت!
پایگاه خبری راد: بعد از گذشت ۹ روز از زمانی که وزیر انرژی عربستان سعودی در ابوظبی اعلام کرد اوپک و متحدانش در نظر دارند تولیدشان را در سال ۲۰۱۹ کاهش دهند، قیمت‌های نفت حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کردند.