02:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وضعیت اقتصادی

تورم لبنان از 130 درصد گذشت
نماد برتر- نرخ تورم لبنان به بالاترین سطح تاریخ معاصر رسید.
تیغ تیز کرونا بر گلوی اصناف در کردستان
نماد برتر- شیوع کرونا ویروس در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور شده است.
توصیف اوضاع بورس و درخواست پرهیز از آزمون و خطاهای مکرر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با توصیفی از اوضاع بورس از دولت و مسئولان خواست از آزمون و خطاهای مکرر و تصمیم های هیجانی و لحظه ای پرهیز کنند تا راه بازار مشخص شود .
طلای جهانی گران‌تر شد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و امیدواری به اقدامات محرک مالی وسیعتر در دولت رییس جمهور منتخب آمریکا، افزایش یافت.
خروج نیروهای خبره، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکارها می‌زند
نماد برتر- رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور و کمبود نیروهای خبره در اکثر کسب‌وکارها، گفت: بزرگ‌ترین دارایی شرکت‌های فناوری اطلاعات نیروهایشان هستند و خروج آنها، بزرگ‌ترین ضربه را به این کسب‌وکارها می‌زند و تا زمانی که در وضعیت کلان حاکمیتی و اقتصادی کشور تغییری رخ ندهد، صنف به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این موضوع می‌تواند در میان‌مدت ضربات جبران‌ناپذیری نه فقط به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین که به کل کشور بزند.
مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی!
نماد برتر- یک فعال اقتصادی در یادداشتی با اشاره به نرخ بیکاری در ایران با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، عملکرد سازمانهایی مانند آموزش فنی و حرفه ای را هم چندان موثر ندانست. به زعم وی نظام آموزشی در ایران نیازمند عمل جراحی است و در این باره الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه مانند آلمان می تواند راهگشا باشد.
رشد اقتصادی ایتالیا رکورد زد
نماد برتر- سومین اقتصاد بزرگ یورو بیش از ۱۶ درصد بزرگ شد.
سریال بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شش محور به صورت همزمان ریل گذاری انجام می شود که پیشرفت بالایی داشتند و زیرسازی انجام شده که امیدواریم با تأمین تجهیزات و تولید ریل ملی با روند خوبی روسازی انجام شود و طبق زمانبندی تحویل دهیم.
فاصله زیاد خصوصی سازی در ایران با استانداردهای جهانی
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، آنچه که در ایران تحت عنوان خصوصی سازی اجرایی شده، فاصله‌ای قابل توجه با اهداف و برنامه‌ها و استانداردهای جهانی دارد.
سنگینی مشکلات بورس ، کرونا و... شانه های مردم را خرد کرده است
نماد برتر- نماینده مجلس گفت: سنگینی مشکلاتی همچون نهاده های دامی، وضعیت حاد کرونا ، بورس، زعفران کاران ، قطع آب کشاورزان و... شانه های مردم را خرد کرده است.
تمام صنایع بورسی پتانسیل رشد بلندمدت دارند
نماد برتر- رشد و کاهش بازار و صنایع آن به دلایل مختلفی محقق می شود که تحلیل میزان تاثیرگذاری آن برای هر صنعت و شرکت متفاوت خواهد بود. با فرض ثبات شرایط فعلی، به نظر می رسد تمامی صنایع بورسی پتانسیل رشد را در بلندمدت خواهند داشت.
حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید
نماد برتر- به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم افزایش حدود ۱۷ دلاری نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی در طول هفته اخیر، به دلیل باز شدن کانال‌های عرضه ارز و کاهش نرخ آن در داخل، سکه و طلا نیز روند نزولی در قیمت‌ها پیش گرفته و حباب سکه را تا ۹۰۰ هزار تومان کاهش داده است. این در حالی است که حباب سکه تا دو میلیون تومان نیز پیش رفته بود.
پایان رکود اقتصادی ایران از سال آینده
نماد برتر- به نوشته صندوق بین المللی پول اقتصاد ایران سال آینده از رکود خارج می شود.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی از رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول خبر داد.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول، گفت: تاکنون ظرفیت مطمئنه نیروگاه‌های ماهشهر، جهرم و شیروان در بورس انرژی پذیرش شده و در حال حاضر ۲۲۷ مگاوات از آن توسط متقاضیان خریداری شده است.