09:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت امور اقتصادی و دارایی

بخش کشاورزی بدون اتکا به یارانه ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود
نماد برتر- پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
واگذاری سهام دولت در سه بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دارا سوم
نماد برتر- هیئت وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.
عرضه فولاد، آلومینیوم و مس در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۵ آبان ماه میزبان عرضه یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۷ هزار و ۵۰۰ تن شمش و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
ابلاغ مصوبه دولت به دستگاه‌ها به منظور انسجام در نظام صدور مجوز توسط جهانگیری
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۷ مهر ماه هیات وزیران با هدف رفع موانع جهش تولید را جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
اقدامات گروه آمار و تحلیل ریسک سازمان بورس و اوراق بهادار و برنامه های توسعه ای
نماد برتر- روز جهانی آمار برای اولین بار در ۲۰ اکتبر۲۰۱۰ در سراسر جهان به ثبت رسید. این روز توسط کمیسیون آمار سازمان ملل متحد(UNSD) تعیین و نام‌گذاری شد و رویداد آن هر پنج سال یکبار برگزار می شود. در همین راستا دومین رویداد روز جهانی آمار در سال ۲۰۱۵ و سومین رویداد روز جهانی آمار در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهرماه ۱۳۹۹) برگزار می شود.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام تسویه شد
نماد برتر- مدیر امور تسویه معاملات کالایی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از تسویه نهایی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام خبر داد.
نقدشوندگی، ویژگی مهم صندوق های سرمایه گذاری
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد گفت: دولت در ماه های اخیر حمایت جانانه ای از بازار سرمایه داشته که بیان جزئیات آن در بخش های رسانه ای مغفول مانده است.
نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی روز سه‌شنبه اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ سه‌شنبه ۱۸شهریور ۱۳۹۹، به آگاهی می‌رساند که فهرست اوراق عرضه شده در حراج جدید (۲۵ شهریور ماه) در اطلاعیه‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی می‌ شود.
لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، یک گام تا تصویب دولت
نماد برتر- روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه کمیسیون اقتصاد دولت به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.
چهار طرح اعتباری جدید برای رونق تولید و حمایت از مسکن قشر متوسط
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین گرامیداشت آغاز شصت و نهمین سال فعالیت این بانک و رونمایی از سامانه پیشخوان مجازی «شمس» و چهار محصول اعتباری که با حضور وزیر امور اقتصادی دارایی برگزار شد، گفت: در سال جدید، طرح رونق تولید را با نام «طراوت توسعه» رونمایی و آغاز کردیم و در طرح جدید «طراوت مسکن» نیز به دنبال ایجاد اعتبار لازم برای رونق و حمایت از ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستیم.
بازار سرمایه حرفه‌ای اداره شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارائه ٩٤ درصد خدمات از طریق ابزارهای بانکداری الکترونیک، نقشه راه ترسیم شده برای رسیدن به بانکداری دیجیتال و مجموعه اقدامات انجام شده برای خروج از زیان در بانک صادرات ایران قابل تقدیر است و نشان از تداوم یک مدیریت علمی برای رسیدن به جایگاه این بانک تاریخی و پرآوازه دارد.
راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸ به منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی خبر داد.
۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد
نماد برتر- وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد.