10:47 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحد صنعتی

خبر خوش برای تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح بازنگری‌هایی که در طرح‌ رونق تولید صورت گرفته، از پیش‌بینی پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۵ هزار و ۶۱۰ واحد صنعتی طی این طرح در سال جاری خبر داد و اظهار کرد که واحدهای صنعتی در سال جاری مجموعاً به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که درخواست پرداخت این مبلغ به بانک مرکزی اعلام شده است.
تولید بیش از ۱۰ هزار قطعه در تنها واحدصنعتی پلی‌پروپیلن انبساطی کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه در تنها واحد صنعتی پلی‌پروپیلن انبساطی کشور تولید و روانه بازار مصرف شده است.
بهره برداری از 3000 طرح شهرک‌های صنعتی تهران تا سه سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ۵۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران وجود دارد و ۳ هزار طرح در حال اجراست.
فرسوده شدن 35 درصد تجهیزات واحدهای تولیدی خراسان شمالی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد از تجهیزات واحدهای صنعتی در این استان فرسوده بوده و به روز نیستند.
خسارت سیل چند هزار میلیارد تومان بود؟
پایگاه خبری راد: تعداد قابل توجهی از استان‌های کشورمان از همان روزهای آغازین سال درگیر سیل شدند و این اتفاق تلخ علاوه بر اینکه تلفات جانی بر جای گذاشت، خسارات مالی سنگینی نیز به کشور وارد کرد.
خسارت بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری راد: خسارت‌های اولیه بخش صنعت، معدن و تجارت در سیل اخیر تاکنون ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
خسارت ۲۰۰۰میلیارد تومانی سیل به واحدهای تولیدی و صنفی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به واحدهای این بخش از طریق امهال وام، معافیت مالیاتی و نظایر آن خبر داد.
خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت مازندران
پایگاه خبری راد: در حادثه وقوع سیل اخیر در مازندران ۱۱۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی مازندران خسارت وارد شد.
خسارت بیش از ۲۳۰ میلیارد تومانی سیل به شهرک‌های صنعتی
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که در برآورد اولیه خسارت سیل اخیر، زیرساخت شهرک‌های صنعتی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۲ واحد صنعتی حدود ۱۳۶ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.
۲۲ درصد واحدهای تولیدی در رکود هستند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۲۲ درصد واحدهای تولیدی با رکود مواجه هستند اعلام کرد که در حال حاضر ۱۳ هزار واحد صنعتی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد، ۱۳ هزار واحد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۷۰۰۰ هزار واحد صنعتی نیز با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.
آموزش سالانه 1.5 میلیون نفر در فنی و حرفه‌ای
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه سالانه 1.5 میلیون نفر در سطوح مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند، اظهار کرد: همچنین 40 درصد از این آموزش‌ها در حوزه صنعت بوده است.
بورس بین‌الملل در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: مشاور رییس‌جمهوری در اجلاس «طرح انتخاب ملی» اعلام کرد که دولت ۱۰ روز پیش آیین‌نامه بورس بین‌الملل را که بورس پنجم کشور است، تصویب کرد.
امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها فراهم شد
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن فاز اول طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، امکان بارگذاری نیازمندی‌های بنگاه‌های صنعتی فراهم شد و واحدهای صنعتی برای رفع چالش‌های خود می‌توانند از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.
آمادگی تنها ۴ دانشگاهی برای ۱۳۰ درخواست بخش صنعت!/ راه‌اندازی "تاپ" در هفته آینده
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح فرصت مطالعاتی صنعتی، گفت: متاسفانه از ۱۳۰ درخواست از سوی واحدهای صنعتی تنها ۴ نفر از دانشگاهیان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.
شهرک مس ورزقان، افتتاح شد
پایگاه خبری راد: کلنگ شهرک تخصصی و صنعتی مس ورزقان توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت بر زمین زده شد.