20:07 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحدهای مسکونی

شیب کاهشی معاملات در بازار مسکن
نماد برتر- دو افت ماهیانه تعداد معاملات در بازار مسکن از کاهش توان خرید و افزایش ریسک فروش آینده نشأت می گیرد که به احتیاط معامله گران منجر شده است.
رونمایی از اولین واحدهای مسکن ملی پرند + تصاویر
نماد برتر- نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱۶۰ واحد در شهر جدید پرند در شرایطی افتتاح شد که مدیرعامل عمران پرند می گوید این واحدها از کیفیت و نمای بهتری نسبت به مسکن مهر برخوردار و حدود ۱۵ متر بزرگتر است.
بازار اجاره مسکن، کمی آرام گرفت
نماد برتر- در اولین ماه پاییز، بازار اجاره مسکن به لحاظ حجم عرضه و تقاضا نسبت به تابستان با افت مواجه شد؛ در عین حال که گزارشهای میدانی از افت ۵ تا ۱۰ درصدی نرخها نسبت به تابستان حکایت دارد، آمارها نشان می دهد سیاست نرخگذاری برای اجاره بها توفیق چندانی نداشته است.
اختصاص مالیات خانه‌های خالی به احداث مسکن برای اقشار پایین
نماد برتر- استفاده از منابع مالیات بر خانه‌های خالی به منظور احداث مسکن برای اقشار پایین که در کشورهای توسعه یافته انجام می شود توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است.
اثر نوسان مصالح بر قیمت مسکن ملی
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته هزینه مصالح ساختمانی تا پایان مرحله اسکلت ۱۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: به اعتقاد من قیمت هر متر مربع مسکن ملی بیش از ۲.۷ میلیون تومان خواهد بود.
مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
نماد برتر- بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف
نماد برتر- وزیر راه با اعلام حمایت از عرضه املاک در بورس کالا و نتایج مثبت این رویداد از پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد در آینده ایی نزدیک خبر داد.
استارت طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌های خانگی و تجاری زده شد
نماد برتر- مدیر عامل شرکت ملی گاز از بهینه‌سازی و اصلاح رایگان موتورخانه‌های خانگی و تجاری از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۰ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد و 6000 میلیارد تومان از محل بند ق قانون بودجه برای این طرح تامین خواهد شد.
افزایش ۴۲ درصدی هزینه اجاره خانه
نماد برتر- متوسط هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در تابستان ۴۱.۲ درصد افزایش یافته است.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
استان مرکزی بی بهره از ارتقای درآمدها/هپکو در آستانه یک آینده امیدوارکننده قرار دارد
نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۱۰۶ درصد درآمدهای استان محقق شد اما متاسفانه علیرغم این مهم، استان بهره‌ای از ارتقای درآمدها نداشت که تقاضا داریم به منظور افزایش انگیزه مدیران، این مهم محقق شود.
رشد ۵.۱ درصدی قیمت خانه در شهریورماه امسال
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، شهریورماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد و نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مهمان جدید بورس مزایده فروش واحدهای مسکونی- تجاری و اداری برگزار کرد
نماد برتر- بیستمین شرمت جدید سال جاری از فروش تعداد محدودی از واحدهای مسکونی- تجاری و اداری از طریق مزایده خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
وام اجاره تناسبی با تعداد مستاجران ندارد
نماد برتر- با وجود آنکه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار مستاجر در کشور وجود دارد تنها ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن تشخیص داده شدند که ۴.۹ درصد خانوارهای اجاره‌نشین را شامل می شود و البته آمار پرداخت تعداد وامها تا کنون بسیار کمتر از این رقم ها است.
اولین گروه از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند
نماد برتر- بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.