11:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هر لیتر

دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
کشت ۹۲ درصد زعفران و ۷۱ درصد گل محمدی جهان در ایران
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد گیاهان دارویی با اشاره به پتانسیل‌های کشور در این حوزه گفت: با وجود اینکه ۷۱ درصد گل محمدی جهان و ۹۲ درصد زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود ما این محصولات را به صورت خام صادر می‌کنیم و این در حالی است که با فرآوری آن می‌توانیم ارزش افزوده بالاتری کسب کنیم.
هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد انرژی گفت: اگر میزان انرژی که مصرف می‌کنیم را به بشکه نفت تبدیل کنیم، عدد قابل توجهی به دست می‌آید و بیانگر این است که هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند.
قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
وقتی بودجه ایران در کشورهای دیگر مصرف می‌شود!
پایگاه خبری راد: "سرسام آور" بهترین لقبی است که می‌توان به آمارهای حوزه بنزین نسبت داد؛ فرآورده نفتی که میزان مصرف آن نه تنها در کشور مرز خطر را رد کرده، بلکه پای آن از مرز کشور هم گذشته و به صورت قاچاق وارد کشورهای همسایه شده است. با یک حساب سرانگشتی و طبق گفته‌های مسئولان می‌توان فهمید که دولت هرماه حدود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان برای بنزین یارانه می‌دهد.
دامداران ادعای وزیر را رد کردند
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.
دلیل افت کیفیت گازوئیل از زبان مدیرعامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دلیل افت کیفیت گازوئیل یورو۴ توزیعی در برخی مناطق را تشریح و بر اجرای تعهدات وزارت نفت در توزیع گازوئیل یورو۴ تاکید کرد.
گرانی بنزین در کره جنوبی پس از توقف واردات ایران
پایگاه خبری راد: با توقف واردات میعانات پارس جنوبی که همواره یکی از اقتصادی‌ترین خوراکهای پالایشگاه‌های کره‌ای برای تولید بنزین بوده است، قیمت این سوخت در کره جنوبی افزایش پیدا کرد.
درخواست افزایش ۱۰ درصدی عوارض برق برای سال آینده
پایگاه خبری راد: مسئول کارگروه تخصیص بودجه و مطالبات انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با کوتاه کردن پروسه تخصیص عوارض، از تاخیر در پرداخت بهای برق به نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلوگیری کنند.
بسته‌های پلاستیکی و شیشه‌ای که معجزه می‌کنند
پایگاه خبری راد: هوا داغ کرده و ۹۷ درصد مساحت ایران به خشکسالی انباشته و بلندمدت دچار شده؛ ۱۳ درصد کشور از جمله استان یزد نیز خشکسالی بسیار شدید را تجربه می‌کنند.
شایعه گرانی مردم را به پمپ بنزین‌ها کشاند
پایگاه خبری راد: حدس و گمان‌های افزایش قیمت سوخت از زمانی که در بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت اجازه داده شد قیمت بنزین را افزایش دهد، گوشه ذهن مردم نشست به طوریکه با اینکه بسیاری از مسئولان از وزیر نفت گرفته تا نمایندگان مجلس بارها بر عدم افزایش قیمت بنزین تاکید کرده اند، باز هم هربار شایعه‌ افزایش قیمت یا دو نرخی شدن بنزین مردم را به صورت غیرعادی به پمپ بنزین‌ها کشانده و در برخی نقاط کشور مردم از ترس گران شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند.
45 هکتار گلخانه می‌تواند به اندازه 450 هزار هکتار تولید کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: به ازای هر لیتر در ثانیه مصرف آب در هکتار می‌توانیم بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ تن صیفی‌جات در فضای باز برداشت کنیم و این در حالی است که در فضای گلخانه‌ای تولید این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.
قیمت آب برای مشترکان پرمصرف تا ۱۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت آب برای مشترکان خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که تا سه – چهار ماه آینده این مصوبه اجرایی خواهد شد.
مبلغ هنگفتی که از جیب دولت برای یارانه بنزین می‌رود
پایگاه خبری راد: عمر قانون هدفمندی یارانه‌ها حدودا به ۹ سال رسیده و هنوز یکی از بندهای آن که بر حذف یارانه سوخت و افزایش سالانه ۲۰ درصدی قیمت حامل های انرژی طی پنج سال دلالت می کرد اجرایی نشده است؛ بنابراین با اینکه دولت اجازه افزایش قیمت حامل های سوخت را داشته، قیمت سوخت از سال ۱۳۹۴ تاکنون و بعد از تک‌نرخی شدن همچنان ثابت است و هزینه‌های اضافی تولید بنزین در ایران از جیب دولت پرداخت می‌شود.